  • Data: 2019-07-29 10:44:04
    Temat: Re: "Mój prąd" - nowe dofinansowanie na panele
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sat, 27 Jul 2019 21:12:31 +0200, Jarosław Sokołowski

    > "U nas na wsi od dawna mieszka zdun Leon, co zawsze wszystkim piece
    > lepił. Teraz przdreptał jakiś miastowy i kombinuje na szkodę Leona
    > i innych ludzi, że niby ze ziemi będzie elektryką jakieś ciepło
    > pompował".

    Analogia przestrzelona jak sylwestrowy kapiszon. Tutaj nie przylazł
    miastowy żeby dać ludziom coś lepszego od zduna którego produkty są źródłem
    niskiej trującej emisji, tylko przyszedł kolejny zdun, co nie tylko wydębił
    dzięki rządzącym kasę z dotacji, ale także chce korzystać z sieci sprzedaży
    starego zduna.

    > Biznaes jest biznes, różnie może się w życiu trafić.
    > Nawet jak ktoś od zawsze był przekonany, że ma monopol.

    W obecnej sytuacji nie ma żadnej walki z monopolem, bo rydzykowi sprzyja
    spółka dla której miał być rzekomo konkurencją. Literalnie dzięki temu
    rydzyk oficjalnie przytyla kasę. Nikt prócz niego na tym NIE SKORZYSTA.

    > Jak ma 60, a trzeba ogrzać wodę do 60, to da radę.

    Trzeba ogrzać wyżej, dlatego spalarnie buduje.

    > Widywałem różne domy, duże i małe. Ale nawet o tych bardzo dużych
    > nie da się powiedzieć "bardzo duża skala" (w tym kontekscie).

    Co z tego że widywałeś, skoro nie rozumiesz tematu.

    > A co, jeśli geotermia, to tylko w Toruni, pompy ciepła tylko
    > w Warszawie, a kominki na leśne drewno tylko w centralnej
    > Francji? O wałkach kategorycznie odmawiam rozmowy. Mogę tylko
    > o geotemii. Co złego jest w tej głębokiej, dającej temperatury
    > 60-110 stopni? Dlaczego przydomowe bieda-szyby z wodą 10°C
    > i pompą mają być lepiej traktowane?

    Nic nie jest złego, póki się nie oszukuje na biznesplanie i nie robi wałków
    aby pieniądze wydębić.

    > Reszty nie warto czytać, jak będę chciał, to sam pójdę popatrzeć
    > na wymienione wcześniej grupy, tam więcej takich.

    Warto, warto, bo tam było znacznie więcej rzeczowych argumentów, ale widać
    poległeś. Mięczak.

    --
    Pozdor
    Myjk