  • Data: 2015-01-11 22:38:29
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj
    Od: Maniek4 <r...@s...won> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-01-11 o 10:32, Uzytkownik pisze:

    > Ale co za różnica?
    > Przecież te dotacje to były z naszych, uczciwie wypracowanych,
    > opodatkowanych pieniędzy.

    No i dlatego jestem przeciw.

    > Teraz państwo robi Cię w ch...ja i okrada nakładając kolejne nieuczciwe
    > podatki Przykład choćby z paliwami. Jak paliwa potaniały na rynku
    > międzynarodowym to państwo szybko wprowadziło kolejny "podatek
    > zapasowy". Społeczeństwo zaś się broni przechodząc do szarej strefy.

    Ja sie z Toba w pelni zgadzam. Ale to, ze dzis nie jest doskonale nie
    znaczy, ze wczesniej bylo. Mozemy oceniac i dzisiejsza polityke. Jakis
    rok temu dyskutowalismy o wprowadzanej ewidencji przejazdow prywatnych i
    braku odliczenia VAT od paliwa. Nie jest idealnie, ale sprawiedliwiej i
    reguly przewidywalne. A to, ze panstwo nas lupi, nie wspiera rodzimych
    firm tez mnie boli.

    > Tylko nie pisz, że Gierekj dokładał z pożyczek zagranicznych, bo te
    > pożyczki szły na rozwój przemysłu, który było widać. Powstawały zakłady
    > przemysłowe, powstawały miejsca pracy, każdy kto nie był wyjątkowym
    > leniem miał pracę i pieniądze na życie. Ludzie nie musieli tak ganiać
    > jak obecnie za każdym groszem i żyli bezstresowo, a nie tak jak dzisiaj.

    To co bym napisal o Gierku i co napisales Ty wlasnie tak bylo. Gierek
    przeinwestowal w przemysl i to nie jest jakas moja subiektywna ocena
    tylko fakt. Pewnie trudno mu odmowic intencji, ale jak sie skonczylo,
    tak sie skonczylo. Nie mozna winic za to tylko Gierka. Trzeba raczej
    mowic o PRL ogolnie. Ale nikt nie wyjal wtyczki z gniazdka. System byl
    niewydolny sam w sobie i tyle. Poczytaj troche opracowan. Nie wszystkie
    sa latwo dostepne w sieci, o amortyzacji na szybko nic nie moge znalezc,
    a szkoda bo temat bardzo ciekawy. Byl tez ciekawy myk zwiazany z
    produkcja, ale niestety nie pamietam szczegolow. Generalnie chodzilo o
    to, ze fabryki dostawaly pieniadze za wykonanie jakiegos planu. Przy
    czym nie uwzgledniano tam kosztow czy brakow. Nie chce czegos pomylic i
    nie chce mi sie szukac teraz o co konkretnie chodzilo. W kazdym razie
    wniosek byl taki, ze fabrykom oplacalo sie produkowac buble. Tamten
    system w ogole mial problemy z liczeniem kosztow. Wielu rzeczy nie
    zauwazano, wielu nie szacowano. Ale co do sedna Twojej mysli to sie
    zgadzam. Zylo sie mniej stresowo. Z prowadzenia malego sklepu
    utrzymywaly sie cale rodziny i tak dalej. Jednak to co jest dzis nie
    jest jedynie skutkiem upadku PRL. Po prostu czasy sie zmieniaja.
    Korporacje, koncentracja kapitalu sprawia, ze konkurencja staje sie
    bardziej wymagajaca. Jak poczyta sie o rynku ogolnie to widac, ze
    cenione marki niemal od zawsze, dzis borykaja sie z problemami, albo
    rynek wymusza na nich zmiany w funkjonowaniu. Wielu duzych i uznanych na
    swiecie firm juz nawet nie ma. I pomyslec, ze moja tesciowa w pierwszej
    pracy doczekala emerytury.

    Pozdro.. TK