  • Data: 2016-02-16 20:09:22
    Temat: Re: Obecne trendy instalacji elektrycznej w chałupach
    Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 16 lutego 2016 19:54:16 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
    > Dlaczego akurat 24V? 12V rozumiem, 48V też. Ale skąd 24?

    Większość przemysłowych dupereli ma takie zasilanie,
    jakby mnie naszło coś podpinać.
    A po co 12V lub 48V?

    > Nie wiem jak częste i długotrwałe zaniki zasilania brane
    > są pod uwagę, ale żeby akurat najbardziej bać się smrodu?!

    Na nic innego nie potrzebuję UPS-a. Jak zasilanie padnie
    na dłużej to mi pompa ciepła nie pociągnie na akumulatorze,
    ale wentylacja mi rozprowadzi ciepło z kominka czy z kuchni.

    > sieciowego (ale mi się nie chce) i takie, gdzie by lepiej
    > było mieć 12V, a nie ma. Nie jestem w stanie przewidzieć co
    > będzie za kilka lat, czym wtedy będziemy świecić.

    A dlaczego lepiej by było mieć 12V na oświetleniu?
    Żeby uniknąć niepewnych przetwornic w ledówkach?

    Zrobienie oświetlenia tak żeby można było zmienić
    napięcie zasilania to raczej nic trudnego, zostawić
    miejsce w rozdzielnicy na zasilacz i tylko przepiąć druty.
    Tyle że bym pewnie musiał dać grubsze przewody, bo na półtorówce
    na najdłuższym obwodzie będę miał 2,5V spadku napięcia przy
    przykładowych 5A.

    L.