  • Data: 2013-02-04 10:00:14
    Temat: Re: Ocieplenie styropianem
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Irek N." napisał w wiadomości grup

    > Prośba więc, pokierujcie mnie w dobrą stronę, co jest oczywiste, na co
    > zwrócić uwagę. Jednym słowem jak się zdoktoryzować w temacie ocieplenia :)

    Na pianę najlepiej ale najdrożej, na ramkę też ok i taniej. Jak Ci jakaś
    ekipa proponuje placki to goń ich na drzewo.

    Co do producenta to nie warto brać no-name bo nie trzymają deklarowanych
    parametrów. Jest wielu markowych producentów a cena zależy od lokalizacji
    (odległości od fabryki) inny styropian będzie najtańszy na Podhalu a inny na
    Pomorzu.

    Lepiej dać cieńszą warstwę lepszego (twardszego) styropianu niż grubszą byle
    jakiego. Lepszy styropian jest twardszy więc dłużej pozostanie nienaruszony.

    Jakby to miało być u mnie to jeszcze kazałbym dać dwie warstwy siatki na
    kleju - wtedy taka ściana staje się bardziej dziecio-odporna. Przy miękkim
    styropianie i jednej warstwie siatki wystarczy że dziecko kopnie piłkę albo
    rzuci większy patyk czy kamień i już tynk pęknięty. Później w to pęknięcie
    wnika woda i po zimie jest odprysk. Siatka i tynk są tanie, a dzięki temu
    ściana rzadziej będzie potrzebowała renowacji.

    Aha no i najistotniejsze w żadnym wypadku nie zgadzaj się na tynk akrylowy -
    elektryzuje się i już po roku ściana wygląda jakby była cała brudna.

    Pozdrawiam
    Ergie