  • Data: 2013-02-04 12:08:23
    Temat: Re: Ocieplenie styropianem
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    4

    > Jeszcze nie widziałem domu ocieplonego styro który by po 10 latach nie
    >
    > wymagał renowacji.

    E tam bez przesady. Renowacji od razu.
    Karcherem spłukac brud, odświażyć tynk i elewacja odnowiona.
    A nawet jakby
    Silikonowa farba na mój dom kosztowała coś koło 600zł
    Raz na 10 lat przemalować elewację to żaden problem a można np kolor zmienić jak
    stary sie znudził;)
    Oczywiście klinkier na elewacji jest bez powrównania trwalszy.
    Jednak sporo droższy i jesteś skazany na niego na długie lata. Ja mam teraz
    jasniutką, prawie biała elewację, jak mi się znudzi to kupię za kilka stówek farbe w
    innym kolorze poświęcę jedną sobote i dom odmieniony;)

    > W większości przypadków wystarczy nieostrożnie oprzeć drabinę by pojawiły
    >
    > się ślady. Rzut kamieniem lub kijem to już odprysk aż do siatki, a odbijanie
    >
    > piłki powoduje mikro-pęknięcia przez które później wnika woda i tynk odpada
    >
    > po następnej zimie całymi płatami.
    Jeśli piszesz o siatce+ klej to masz pewnie rację ale jak jest jeszcze tynk mineralny
    to juz tak łatwo nie jest. Ten SNMal jest na prwdę cholernie twardy.

    > O takich rzeczach jak jazda załadowaną taczką i zahaczenie o ścianę nawet
    >
    > nie wspominam.
    Na takie coś to i klinkier nieodporny. wiem bo mam kominek wymurowany z klinkieru i w
    jednym miejscu nieostroznie uderzyłem czyść ciężkim to róg cegły się odłamał i widać
    uszkodzenie.
    Tynk nawet jak taczką zachaczę to łatwo naprawic z uszkodzeniami klinkieru juz tak
    prosto nie jest

    > To co na normalnym tynku na cegle pozostawia lekki ślad w
    >
    > styropianie robi sporą dziurę. Nie po to buduje się dom, by później uważać
    >
    > na każdym kroku i obchodzić się z nim jak z jajkiem.

    Piszesz dwie warstwy siatki, a czemu nie 3? 3 mocniejsze od dwóch, koszt znikomy
    itp.;)