    Subject: Re: Odpływ w garażu
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <57dd28d5$0$15194$65785112@news.neostrada.pl>
    <nrjcm6$d4u$1@node1.news.atman.pl>
    <57dd3de4$0$660$65785112@news.neostrada.pl>
    <nrjnt0$ocs$1@node1.news.atman.pl>
    <57dd8fb0$0$12541$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    From: KIKI <n...@e...il>
    Date: Sun, 18 Sep 2016 02:26:10 +0200

    On 17.09.2016 22:51, Budyń wrote:

    > zdaje sie ze nieco przesadziłes z tym opisem :) Ale to tu nie ma znaczenia.

    Nic nie przesadziłem. Tak się rozchodzi ciepło czyli fala
    elektromagnetyczna, której nośnikiem są fotony.
    Przez nieruchome powietrze trudniej przetransmitować falę gdyż energia
    spada do kwadratu odległości. Ale gdy gęste ośrodki się stykają to
    retransmisja fali dużo większa.
    Przecież to są wszystko oddziaływania elektromagnetyczne.
    Nie ma żadnej magii w tym.

    > ogrzanie bryły ziemi w srodku fundamentu jest jednorazowe i nie wpłynie specjalnie
    na wielkosc strat w budynku...

    Jakie jednorazowe? To jest zwykłe promieniowanie elektromagnetyczne
    propagujące poprzez blisko siebie położone atomy, a właściwie jego
    część, bo to pole elektryczne. Z tego powodu jeżeli pakiety szybowe mają
    szyby za blisko to efekt ucieczki ciepła jest większy, bo jest po prostu
    wypromieniowywane w przestrzeń i łapane przez atomy drugiej tafli szkła,
    gdzie atomy te wpadają w drgania o częstotliwości docierającej fali
    cieplnej.

    Pod budynkiem ciepło idzie we wszystkie strony. Tam nie ma konwekcji
    ośrodka. Ciepło popłynie ścianą, wlezie pod posadzkę - izolowaną do
    tego! i poleci sobie wgłąb ziemi, przejdzie fundamentem i ławami
    przelezie na drugą stronę i wyjdzie w ogródku.

    No właśnie nie wystarczy zrobić co zrobił. Niech tam da jakikolwiek
    styropian ale żeby beton nie dotykał od środka do żwiru. 1 metr
    wystarczy, już będzie coś. Jedynie samego spodu ławy nie ma jak
    zaizolować ale ławę okleić jak najbardziej.
    U niego już tylko ścianki fundamentowe da się uratować chyba, że weźmie
    koparkę i zabierze ciut ziemi ze środka żeby głębiej wejść.
    Właśnie w ten sposób uzyskuje się pasywność budynku.

    Przy okazji naprawi uziemienie. Zrobi szpilki i je pomierzy plus dobije
    jedną więcej. Trzeba by je wbić na 4.5 lub 6m razem licząc z tym piaskiem.

    Tak więc chudziaka bym przełożył za to od poniedziałku bym pogonił ekipę
    do poprawy termicznej ścianek fundamentowych i uziomu żeby nie łączyć
    otoku odgromówki z uziomem elektrycznym. Teraz to koszty żadne.
    Styropianu od środka minimum 5cm.