    Date: Sun, 07 Apr 2013 10:48:13 +0200
    From: "M." <...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ogrzewania podłogowe - juz za późno?

    W dniu 2013-04-02 20:19, Ergie pisze:

    > Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości

    > I co z tego?
    > W jeziorze także masz ogromne ilości wody, a jednak nie oznacza to, że
    > ta woda powoduje powódź w okolicy.
    > Tak samo jest z ciepłem. Nieważne ile tego ciepła zgromadzisz w
    > podłogówce to przepływu energii nie ma tak długo jak długo nie ma
    > różnicy temperatur. I ten przepływ energii zawsze odbywa się od ośrodka
    > o wyższej temperaturze do ośrodka o temperaturze niższej, bo takie są
    > prawa fizyki.

    Tylko ten przepływ będzie wolniejszy (mniejsza różnica temperatur).
    Czyli woda z podłogówki będzie się mniej chłodzić. Czyli piec będzie
    musiał ją mniej podgrzewać. Czyli będziesz dostarczał do grzejnika mniej
    energii. Czyli mniej jej zużyjesz.

    Przy niedużych różnicach temperatur ta stabilizacja podłogówki jest
    dobra. Duże skoki temperatury pozwala skompensować sterowanie pogodowe.

    M.