    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Okap część II
    Date: Mon, 24 Nov 2014 11:12:28 +0100

    Użytkownik "dolniak" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > "w każdym nowym domu"
    > no wlaśnie,ile tego?

    Pojedyncze sztuki. Bo jak napisałem znaczna większość ma okap pracujący jako
    pochłaniacz albo ze względu na wentylację mechaniczną albo ze względu na
    kominek.

    Sytuacja że ktoś chce mieć okap wywalający powietrze na zewnątrz zdarza się
    obecnie bardzo rzadko, ale jak się zdarza to _zawsze_ jest wtedy
    przewidziany dodatkowy nawiew. Tym bardziej jeśli to miałoby być 1000m3 na
    godzinę. Fizyki się nie oszuka bilans powietrza wywiewanego i nawiewanego
    musi wyjść na zero.

    > A w starych:tylko nie zawsze sprawna instalacje grawitacyjna,doplyw do
    > kominka jest-tak u polowy,w piecach się palić nie chce...
    > doplyw do kotlowni-wlos się jeży,ale NIE ZAWSZE JEST!bywa,że powietrze
    > jest zaciągane przewodami wentylacyjnymi-często razem ze spalinami.
    > Kanaly w blokach,o których pisalem-pozaślepiane na amen,"bo zimno ciąglo".
    > Takie jest życie,dość dalekie od idealu.

    Wszytko prawda. I dlatego powtarzam ktoś kto sobie zrobi wywiew 1000m3 na
    godzinę włączy go w zimie dwa razy: pierwszy i ostatni :-)

    > Tu przydalby się wątek"dlaczego nie lubię kominiarzy"ale nic
    > konstruktywnegi by nie wyszlo.
    > Poważniejsze problemy z WG zaczęly się razem a upowszechnieniem okien
    > plastykowych.Wiedza- i nawyki- o rozszczelnianiu tychże upowszechnia się
    > znacznie wolniej.

    > Nie piszę o WM bo to nowy wynalazek-choć też zdarza się,że skopany.

    Nowy? Względnie nowy to jest rekuperator, wentylacja mechaniczna jest znana
    od wieków tyle że dawniej się ją realizowało w oparciu o kominy - na
    kominach wentylatory wyciągowe a nawiewy pod oknami. Od kiedy się
    rekuperatory upowszechniły robi się instalację centralną tak by ciepło
    odzyskać a nie wywiewać.

    Pozdrawiam
    Ergie