    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 24 Nov 2014 15:38:25 -0800 (PST)
    <5469996c$0$18093$65785112@news.neostrada.pl>
    <546eebfa$0$22476$65785112@news.neostrada.pl>
    <m4muh7$qi0$1@node2.news.atman.pl>
    <546fa889$0$2853$65785112@news.neostrada.pl>
    <m4uv8l$2o5$1@node1.news.atman.pl>
    <5473ba7d$0$18088$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Okap część II
    From: k...@g...com

    W dniu wtorek, 25 listopada 2014 00:08:50 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
> [...]
    .pl...

> [...]
    > wyłącznie parę wodną, a nagrzane i zmieszane z tą parą powietrze oraz
    > nagrzane powietrze otaczające gary pozostawia nienaruszone? Chcesz też
    > nam wmówić, że Bora nie wsysa ogrzanego od ścianek garów powietrza i nie
    > powoduje, że gary są cały czas opływane chłodnym powietrzem z otoczenia
    > i przez to są bardziej wychładzane?
    > Oczywiście na wiedzę w Twoim przypadku to i tak nie można liczyć. Miałem
    > jednak nadzieję, że masz choć ociupinkę inteligencji, ale jednak byłem w
    > wielkim błędzie.
    >
    > Podpowiem Ci gdzie jest błąd w Twoim rozumowaniu.

    Jak była by nie inteligentna to taki typ wentylacji we współczesnej kuchni ma
    niewielki sens. Nikt nie gotuje garów wody na pełnej mocy. Gotowanie idzie w stronę
    używania jak najmniejszych mocy. We współczesnych stalowych wypolerowanych na lustro
    garnkach po zagotowaniu za źródło ciepła ciepła może robić świeczka. Przy szybkim
    gotowaniu w szybkowarach ustawia się tak moc że z zaworu ledwo para leci. Zawory są
    tak robione żeby gwizdały przy dużej ilości pary. W drugą stronę coraz
    powszechniejsze staje się gotowanie w temperaturach niższych niż temperatura wrzenia
    wody. Przy takim gotowaniu nie ma pary. Pozostaje smażenie. I przy smażeniu bora ma
    sens bo patelnie są niewysokie. Od smażenia też się teraz odchodzi bo smażone nie
    jest najzdrowsze chociaż bardzo smaczne. Za moment do kuchni domowych wejdą piece
    konwekcyjne. Takie z prawdziwego zdarzenia. jeśli sprawdzają się w gastronomi to
    sprawdzą się i w mieszkaniach. Przy takich piecach żadne wyciągi czy okapy nie są
    potrzebne.