eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePV - pseudo off gridRe: PV - pseudo off grid
  • Data: 2021-11-22 17:20:06
    Temat: Re: PV - pseudo off grid
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    poniedziałek, 22 listopada 2021 o 10:49:30 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > Jestem w trakcie robienia drugiej instalacji PV ongrid i naszła mnie myśl
    > aby tanim kosztem zbudować też "offgrida".
    > Mam UPSa 1200 (sinus) do którego mam podpięte dwa aku samochodowe (każdy
    > ma jakieś 30-40Ah) - bo ups jest na 24V.
    > Myślę nad zrobieniem z instalacji PV 3 odczepów (moduły to Hyundai
    > HiE-S480VI - 480W, 46V), każdy odczep z 2 modułów. Do odczepów podepnę 3
    > tanie regulatory ładowania spięte na wyjściu równoległe, które ładowałyby
    > mi bezpośrednio akumulatory w UPS'ie.
    > Koszt tych tanich regulatorów to 40-60zł/szt., dodatkowo parę złączek MC4
    > i trochę więcej kabla.
    > Zysk taki, że jak nie będzie dłużej prądu to mi PV na bieżąco będzie
    > ładowała UPS'a z którego zasilę lodówki, wifi, jakieś światło itp.
    > Regulatory bez MPPT, jak będzie za mało pradu to najwyżej dołożę kolejny
    > za 40 zł. W instalacji mam 19 modułów po 480W każdy, wystarczy na 9
    > kontrolerów.
    > Co sądzicie? - jakie są słabe punkty w moim pomyśle?
    >
    > TG
    >
    >
    >
    > --
    > Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/
    Doświadczenie jest miarą poznania świata. Cel doświadczenia. Sprawdzenie ile energii
    można pobrać z akumulatora samochodowego żeby go nie uszkodzić i zapewnić długą
    żywotność. Co jest potrzebne żeby przeprowadzić doświadczenie. 1 chęć poznania prawdy
    bez względu na to jaka ona będzie. 2. Akumulator samochodowy o pojemności 30-40 Ah
    12V. Współczesna ładowarka do akumulatorów rozruchowych, taką co kończy ładowanie
    przy ~14,4V. 3. Przetwornica =12V - ~230V. 4. Wtyczkowy albo każdy inny działający
    licznik energii. Lampka biurkowa z żarówka 10-100W. Przebieg doświadczenia.
    Naładować akumulator ww ładowarka aż ładowarka pokaże że naładowała. Rozładować
    akumulator żarówka podłączona do przetwornicy która jest podłączona do akumulatora.
    Ładowarka nie dopuści do przeładowania i będzie udawała ladowanie w samochodzie bo
    akumulator jest samochodowy. Przetwornica ma zabezpieczenie przed nadmiernym
    rozładowaniem, zabezpieczy akumulator przed uszkodzeniem. Naładować akumulator do
    pełna dedykowaną ładowarka ale włączyć ładowarkę przez licznik energii. Ilość
    pobranej energii pomnożyć przez 0,8. Wynik pokaże jaka ilością energii można
    dysponować posiadając akumulator 12V 30-40Ah.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1