  • Data: 2022-09-07 03:30:42
    Temat: Re: Poważne pytanie do poważnej grupy
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-09-06, Mateusz Viste <m...@x...invalid> wrote:
    > 2022-09-06 o 20:10 +0200, Cavallino napisał:
    > Tu już nie o żadne komórki chodzi, tylko o nieco szerszy aspekt
    > sprawy - o to, że w różnych miejscach bywają różne normy społeczne.
    >
    > Mniemam, że w miastach i 35 lat temu kilkuletnie dzieci nie chadzały

    Chadzały, chadzały, ale i otoczenie się nieco od tego czasu zmieniło.
    Ruch pojazdów był inny np.

    > same do szkoły, kiedy na kaszubskiej wsi to była normalność. Z
    > wypowiedzi padających w tym wątku wnioskuję, że z dzisiejszymi
    > komórkami sprawa ma się podobnie: Sebastian raportuje, że w jego
    > okolicy dzieci w przedszkolu już je mają (po co, nie wiem, skoro takie
    > dziecko nie potrafi czytać, ale nie wnikam), Ewa stwierdza, że każdy
    > 9-latek ma smartfona, a dla Tomka to taka oczywistość, że w jego oczach
    > jestem jakimś sadystą-dręczycielem który więzy dzieci w piwnicy.

    Mój dostał jak miał lat 10, po częsci z powodów, dla których powstał ten
    wątek. Dzieci w jego klasie miały i wcześniej, fakt, że nie wszystkie, a
    może i mniejszość (klasy 3-4).

    > A ja tylko stwierdzam, że w moim środowisku sprawy mają się zupełnie
    > inaczej - w mojej ocenie rozsądniej, zdrowiej i... normalniej.

    Ale Ty zdaje się nie w Polsce. Ja zresztą również.

    --
    Marcin