  • Data: 2013-05-03 22:46:20
    Temat: Re: Próba wodna
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Grzegorz" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:km0o36$3k5$1@news.dialog.net.pl...

> [...]
    > sobie rozpuszczoną pewną ilość gazów.
    >
    > Po piąte, rozpuszczalność gazów w wodzie rośnie wraz ze wzrostem
    > ciśnienia, ale niestety maleje wraz ze wzrostem temperatury. Woda
    > tłoczona z ziemi czy to ze studni czy też z wodociągów ma temperaturę
    > nie przekraczającą 10 stopni Celsjusza. Temperatura tej wody
    > pozostającej w instalacji wzrasta do temperatury otoczenia - obecnie
    > od
    > ok. 15-25 stopni Celsjusza. Zatem wzrost rozpuszczalności gazów w
    > wodzie
    > ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~~~~~~
    > wraz ze wzrostem ciśnienia jest częściowo niwelowany wzrostem
    > ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~~~~~~
    > temperatury wody. Ponadto wraz ze wzrostem temperatury zarówno woda
    > jak
    > ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~~~~~~
    > i gazy zwiększają swoją objętość, co przy stałej ich objętości oznacza
    > ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~~~~~~
    > wzrost ciśnienia.
    > W efekcie tych wszystkich zjawisk, rozpuszczalność gazów w wodzie ma
    > ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~~
    > niewielki wpływ na zmianę ciśnienia w instalacji. Zazwyczaj jest wręcz
    > ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~~
    > odwrotnie, że ciśnienie w szczelnej instalacji po 24 godzina wzrasta.
    > ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~~

> [...]
    > wraz ze wzrostem temperatury.
    >
    > Po siódme na wszelkie spadki ciśnienia mają największy wpływ
    > uszczelnienia. Uszczelnienia przy pomocy pakuł są wodoszczelne, ale
    > nie
    > są gazoszczelne o ile nie zastosowano specjalnych past do instalacji
    > gazowych lub uniwersalnych (tj. do gazów i wody). I to właśnie dlatego
    > powinno się unikać powietrza w instalacji, anie dlatego, że powietrze
    > ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    > się rozpuszcza w wodzie tak jak to stwierdził Jacek i czego Ty tak
    > ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    Grzegorzu! Myślisz, że ktokolwiek będzie czytał Twoją beletrystykę? :)

    Co do Twoich wywodów to świadczą one tylko i wyłącznie o Twojej
    niewiedzy i niemożliwości zrozumienia podstawowych praw fizyki lub też o
    lekceważeniu interlokutorów.

    To jak zachowa się instalacja po jej napełnieniu wodą (czy ciśnienie
    wzrośnie czy też zmaleje) zależy od kilku czynników: temperatury
    początkowej wody i powietrza, temperatury końcowej wody i powietrza,
    która zazwyczaj równa jet temperaturze otoczenia, ilości wody w
    instalacji oraz ilości uwięzionego w instalacji powietrza. To czy
    ciśnienie wzrośnie czy też zmaleje zależy od tego, który z czynników
    fizycznych tj. rozpuszczalność powietrza czy też wzrost ciśnienia pod
    wpływem rozszerzalności cieplnej będzie miał większy wpływ.
    Pisałem wcześniej, że ZAZWYCZAJ po 24 godzinach od napełnienia
    instalacji, ciśnienie wzrasta.
    Myślę, że Twój problem leży w tym, że Ty nie rozumiesz co oznacza słowo
    ZAZWYCZAJ i nie jesteś w stanie zrozumieć lub też nie chcesz zrozumieć
    co pisze ktoś inny.

    Wybacz, albo jesteś aż tak ograniczony, albo też jesteś aż tak nadętym

    Jeżeli jeszcze tego nie zrozumiałeś to wyjaśniam Ci po raz oststni, że
    podczas prób szczelności jakie przewprowadza większość instalatorów i
    kiedy instalacja jest szczelna, po napełnieniu instalacji wodą,
    ciśnienie może spaść do pewnej wartości, na której się zatrzyma, może
    także stać w miejscu, ale ZAZWYCZAJ delikatnie wzrasta.
    Twoje wyobrażenia nie mają tu żadnego znaczenia.

    Natomiast swoje gwiazdeczki możesz sobie wsadzić ...