eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePrzerobienie projektu wentylacji z grawitacyjnej na mechanicznąRe: Przerobienie projektu wentylacji z grawitacyjnej na mechaniczną
  • Data: 2009-01-29 14:32:47
    Temat: Re: Przerobienie projektu wentylacji z grawitacyjnej na mechaniczną
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "HANA" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:glse6o$2r3$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Czarek" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > jak gazowy to prawie by nie szpecil....
    > a jak ci strzeli przejsc na wegiel, pelet czy inne...
    > uwazam ze jak juz dom to pomieszczenia powinny byc z pojedyncza funkcja, a
    > tam gdzie piec to zawsze jeszcze sie znajdzie miejsce na wszystkie te
    > niepotrzebne rzeczy ktore zal wyrzucic... ;-)

    Kotłownia na paliwo stałe (węgiel, pelety) musi mieć odpowiednie rozmiary +
    dodatkowe pomieszczenie do przechowywania opału. Nie ma sensu sensu tego
    robić "na wszelki wypadek". Większość obecnie budowanych małych domów nie ma
    piwnic ani kotłowni bo przy małym domu koszt tych dodatkowych pomieszczeń
    przekracza różnicęw koszcie ogrzewania droższym medium (prąd, gaz) w okresie
    20-30 lat.

    Zwróciłbym jednak uwagę na coś innego - w tym projekcie nie ma suszarni więc
    albo suszarka stojąca w salonie, albo sznurki w łazience i jedno i drugie
    mało estetyczne. Jeśli autor nie potrzebuje tylu sypialni to można jedną z
    nich przeznaczyć na wygodną pralnio-suszarnię i prasowalnię.

    A narty i rowery IMO najlepiej trzymać w garażu, a nie w kotłowni.

    Pozdrawiam
    Winetoo