eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePrzerobienie projektu wentylacji z grawitacyjnej na mechanicznąRe: Przerobienie projektu wentylacji z grawitacyjnej na mechaniczną
  • Data: 2009-01-29 14:34:29
    Temat: Re: Przerobienie projektu wentylacji z grawitacyjnej na mechaniczną
    Od: Czarek <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Adam wrote:
    > Użytkownik "Czarek" <...@...pl> napisał w wiadomości
    action=project&project_id=778
    > Ja bym się zastanawiał na opłacalnością przedsięwzięcia - tzn kubatura
    > budynku jest dość mała i ciężko będzie uzyskać jakiś przyzwoity zwrot
    > inwestycji. Chociaż jak policzyć też kominy went. których nie trzeba
    > będzie budować, to będzie lepiej...

    Zdaję sobie z tego sprawę - przy tej kubaturze trudno spodziewać się
    jakichś nieziemskich kosztów ogrzewania, więc i ewentualne zyski będą
    proporcjonalnie mniejsze.

    > Jeżeli chodzi o komfort, to trudno
    > rozmawiać o zwrotach kosztów - jest duuuża różnica. Od 3 tygodni
    > mieszkam w domu z wentylacją mechaniczną i jedyna dostrzegalna wada to
    > suche powietrze - ale w sypialni używam nawilżacza powietrza, a w
    > pomieszczeniach dziennych - wina do nawilżania wewnętrznego :)

    O, i to mnie też bardzo ciekawi. Mam złe doświadczenia z wilgotnością
    powietrza. Wczesniej mieszkałem w starym domu, w którym wilgotność
    wynosiła przeciętnie 70 - 80%, więc tragicznie. Teraz mieszkam w bloku z
    nieszczelnymi oknami - w tym momencie mam 33% wilgotności, a zazwyczaj
    jest pomiędzy 20%-40%, pomimo nawilżaczy, akwarium i kilkunastu doniczek
    z kwiatkami. Chciałbym w końcu zamieszkać w domu, w którym wilgotność
    będzie na w miarę zalecanym poziomie - czy rekuperator da mi taką szansę
    w większym stopniu, niż wentylacja grawitacyjna?

    > Rekuperator zmieści się dosłownie wszędzie - ja mam w kotłowni w której
    > stoi piec z wymiennikiem i pralka, reku wisi sobie spokojnie pod sufitem
    > (to jest poddasze) a rury są poprowadzone na strychu (czyli tej
    > przestrzeni nieogrzewanej pod kalenicą w moim wypadku).

    Czyli pewnie najlepiej byłoby to u mnie zamontować albo w łazience na
    piętrze, albo jeszcze lepiej, jak da radę, w przestrzeni pomiędzy dachem
    a sufitem, gdzie będą też prowadzone rury... tylko trzebaby wtedy
    zapewnić jakiś dostęp do niego, na potrzeby serwisowania...

    > Projekt wentylacji robi z reguły firma wykonująca - u mine była to firma
    > ASK z Krakowa - polecam.

    Czyli nie jest to, od strony formalnej, jakaś szczególnie skomplikowana
    sprawa? Trzeba to załatwić przed otrzymaniem pozwolenia na budowę, czy
    można zmienić projekt wentylacji już w trakcie? Hmmm... pewnie jeżeli
    rezygnowałbym z kominów, to procedury mogłyby być bardziej upierdliwe.

    Pozdrawiam

    Czarek