  • Data: 2010-09-18 18:55:26
    Temat: Re: Pytanie o telewizor
    Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 18 Sep 2010 20:37:06 +0200, medea napisał(a):

    > No wiesz, to w końcu jest obraz sztucznie podświetlany, więc chyba nie
    > ma sensu liczyć na efekt taki, jak w naturze. W monitorze komputerowym
    > Ci to nie przeszkadza?

    W monitorze nie, bo sobie potrafię ustawić balans kolorów.

    > Spoglądam teraz jednym okiem na mecz - trawa wygląda jak trawa, a żółta
    > koszulka sędziego wprawdzie żarówiasta, ale myślę, że na żywo taka
    > właśnie jest. Czerwone koszulki piłkarzy wyglądają normalnie, a piłkarz
    > w zbliżeniu to niemal jakby stał obok.
    > Myślę, że to kwestia przyzwyczajenia. Jeżeli ktoś przywykł do oglądania
    > na małym odbiorniku, z wyblakłymi kolorami, to może go faktycznie
    > spotkać szok. ;)

    Co to znaczy wyblakłe kolory? Te w naturze?
    ;-PPP

    > W kinie kolory Ci odpowiadają?

    Przeważnie tak, ale nie w telewizorach - w tych, które miałam okazję
    widzieć (sporo, w dalszym ciągu nawet będąc w sklepach z elektroniką w
    celach innych niż zakup TV na to zwracam uwagę), nie.
    Szlag mnie trafia od tych cukierkowych kolorów. Kiedy pytam znajomych, czy
    im takie barwy pasują, oni patrzą zdziwieni. A moje wrażenia kolorystyczne
    odnośnie TV podziela moja rodzina i sporo osób postronnych, więc nie jestem
    jakimś chorobliwym wrażliwcem.