  • Data: 2009-07-22 17:24:39
    Temat: Re: Rekuperator + GWC, jakie Wasze typy?
    Od: "Kane" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Drożej i mniej sprawnie, śledziłem kilka konstrukcji opisywanych

    Ale dlaczego drozej i skad wiesz ze mniej sprawnie ? Liczyles to czy oparles
    sie na tym co twierdzi producent (dla oryginalnych)?

    Niestety z zakupem przeciwprądowego jest nieco klopotow, mozna zlecic
    zrobienie, mozna szukac odpowiedniej konstrukcji, mozna uzyc np dwoch
    wymiennikow krzyzowych (odpowiednio przewymiarowanych). Jak ja robilem u
    siebie wentylacje to jakbym nie liczyl robiona "przez samorobkowca" wyszla
    taniej niewiele ALE ;)
    na 2x lepszych wentylatorach (cisza, wydajnosc, zuzycie pradu) niz wtedy
    instalowane w "oryginalnych" konstrukcjach, o 2x wiekszej wydajnosci niz
    konstrukcje za podobne pieniadze i bez pracy wlasnej tj czlowiek zrobil
    wszystko od wymiennika przez skrzynke z wentylatorami po rozprowadzenie rur.
    Gdybym robil to sam (nie bylo to trudne ! po prostu brak czasu) to zostaloby
    by mi z 4000-5000zl w kieszeni (koszt zrobienia wymiennika od zera, koszt
    zrobienia boxu wentylatorow, koszt zrobienia prostego sterowania i koszt
    rozkladu rur).

    >Jak coś ma być dobre to musi kosztować, nie zamierzam dziadować
    >i montować byle czego, co nie znaczy że nie chcę oszczędzić
    >robiąc samemu proste rzeczy. Priorytetem dla mnie jest w tej
    >chwili trwałość i sprawność, kosztami będę się martwił jak przyjdzie
    >do zakupów :>

    Skoro priorytetami jest trwalosc i sprawnosc to moim zdaniem
    zrobienie/zlecenie reku na porzadnym duzym wymienniku i wentylatorach
    EBM-Papst pracujacych w miare optymalnych warunkach (pewnie wiesz ze
    wentylatory niektorych typow potrzebuja konkretnej przestrzeni wokol siebie
    (komory) by pracowac wydajnie i cicho) - jest jedynym rozsadnym wyjsciem ;)

    Odezwij sie na mojego maila znajdziesz na www kane pl - chcesz to
    skontaktuje Cie z czlowiekiem ktory robil to u mnie. Jego reku ma jedna wade
    tzn dla mnie nie mial bo mam metraz odpowiedni w piwnicy. Jest WIELKI.
    http://picasaweb.google.com/kane66/HouseConstruction
    More znajdziesz zdjecia.

    Pozdrawiam

    Kane