  • Data: 2011-11-18 14:06:46
    Temat: Re: Rekuperator i WM kilka pytan ...
    Od: Robert G <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Budyń napisał:
    > uważasz ze to koszty na które można machnąć ręką?

    Nie żeby tam machnąć..., ale jak budujesz cały dom, to nikt Ci nie
    wylicza tyle za komin, a tyle za położenie jednego pustaka
    wentylacyjnego. Jakby nie wstawił wentylacyjnego, to wstawiłby w to
    miejsce maxa i na jedno wyjdzie, a i cena kształtek do wentylacji
    wychodzi niewiele więcej od materiału na ściany - to koszt naprawdę
    pomijalny.

    A komin spalinowy...? O ile dobrze pamiętam, to kupiłem chyba 14 sztuk
    kształtek po 70 zł, do tego trochę wełny, nad dachem cegła klinkierowa,
    jakaś tam specjalna zaprawa i blacha, beton... no nie wiem ile to w
    końcu wyszło, ale szacuję, że za dwa kominy spalinowe wraz z
    wentylacyjnymi nie zapłaciłem chyba więcej jak 2 - 2,5 tys. Robocizna
    nie została jakoś wyodrębniona i majster robił wszystko razem z resztą SSO.

    Te koszty kominów to bajki są... naprawdę :-).

    pozdr
    Robert G.