  • Data: 2011-11-18 14:15:58
    Temat: Re: Rekuperator i WM kilka pytan ...
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 18 Lis, 13:33, Robert G <r...@g...pl> wrote:

    > Adam przestań, bo czytać nie mogę...
    > Ile ta grawitacyjna tak naprawdę kosztuje???
    > Kilka/kilkanaście kształtek po 2 zł/szt, kilka kominków na dachu - cena
    > zależna od rodzaju pokrycia dachu. Co jeszcze?
    > Ile to wyjdzie wg Ciebie?

    U mnie dodatkowy komin = 3k pln (za sam klinkier na jeden dalem 1,2k
    pln!). Rezygnacja z nawiewnikow w oknach dachowych fakro (8 okien,
    120-150 pln na sztuce taniej). 3k pln taniej na mniejsza pompe i dolne
    zrodlo. U mnie to plus minus 7-8k pln. Reku z instalacja kosztowal 9k
    pln.

    > To takie same gadanie, jak przy kominach - niby kosztują ileś tam, ale
    > jak się chałupę buduje, to wcale nie wie się, że kominy stoją, bo murarz
    > od kominów ekstra nie liczy, a materiał stanowi jakiś niezauważalny koszt.

    To jest dopiero bezsensu gadanie :) Wszystko jest wliczone w koszt!!
    Ja za wymurowanie kondygnacji placilem 2,5k pln + 500 pln za sam
    komin (na obu kondygnacjach).

    > To marketingowe gadanie jest, żeby usprawiedliwić koszty związane z WM...

    Marketingowe gadanie to dopiero gadanie ze murarz wymurowal Ci komin
    za darmo :) A co masz nad dachem - klinkier? Za darmo byl? Na jakiej
    zaprawie murowany? Mnie sama zaprawa na maly kominek wyszla ze 300
    pln. Mozna oszczedzac i murowac na wapiennej - moj sasiad tak robil i
    teraz ma na wszystkich kominach bialy nalot (a sa grafitowe) - nie
    wyglada to dobrze.
    pozdr.

    --
    Adam