  • Data: 2011-11-18 15:10:12
    Temat: Re: Rekuperator i WM kilka pytan ...
    Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup

    >pobudowałem komin do kominka, zapłaciłem 2kzł, trzeba policzyć plus
    >robocizna+płytki, obróbka na dachu

    >Gdyby nie WM musiałbym postawić dodatkowo:
    >jeden komin do CO z kanałem lub dwoma wentylacyjnymi
    >jeden komin wentylacyjny z dwoma kanałami
    >kanał wentylacyjny przy tym kominkowym

    >same materiały bez obróbek powyżej dachy to ze 3000zł+robocizna pewnie
    >drugie 3 (bo to 3 osobne kominy) + to co na dachu

    >uważasz ze to koszty na które można machnąć ręką?

    Ja mam dwa kominy spalinowe- do kotła co drugi z dwoma kanalami spalinowymi
    do kominka i wędzarni/grila na tarasie. Do jednego o z tych kominów
    "przyklejone" sa kanały wentylacyjne dwa idące od parteru i dwa dodatkowe od
    piętra. Koszt to kilkadziesiąt kształtek wentylacyjnych po ok 2zł sztuka,
    robocizna w cenie murowania ścian itp. Trochę więcej klinkieru na górze na
    jednym z kominów. Koszt myślę maksymalnie 1000 zł. Conajmniej jeden
    wentylacyjny musiałbym mieć i tak do kotłowni więc koszt w praktyce jeszcze
    mniejszy.

    -- Pozdrawiam

    Kris