  • Data: 2011-11-18 15:05:35
    Temat: Re: Rekuperator i WM kilka pytan ...
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > U mnie dodatkowy komin = 3k pln (za sam klinkier na jeden dalem 1,2k
    > pln!). Rezygnacja z nawiewnikow w oknach dachowych fakro (8 okien,
    > 120-150 pln na sztuce taniej). 3k pln taniej na mniejsza pompe i dolne
    > zrodlo. U mnie to plus minus 7-8k pln. Reku z instalacja kosztowal 9k
    > pln.

    A u mnie jest słownie JEDEN komin + jeden kominek dachówkowy
    wentylacyjny.
    W moim przypadku komin spalinowo-wentylacyjny i tak by musiałby by
    być ...
    Więc rezygnacja z wentylacji grawitacyjnej nie przyniosła by jakiś
    gigantycznych zysków ...

    Komin nie musi być z klinkieru , nawet lepiej aby nie był ...
    Komin według Polskiej normy budowlanej MUSI być wybudowany z cegły
    pełnej a z tego co widzę nagminnie ludzie budują z klinkieru-dziurawki
    bo taniej ...
    Ja mam komin murowany z pełnej cegły ...

    Nawiewników nie musisz mieć a jak juz chcesz to są też tańsze ...

    U mnie sądzę jakbym zrobił mniejszy (węższy) komin to może być
    "zaoszczedził" tysiąc złotych , licząc już dodatkowy kominek
    znajdujący się w łazience ...

    Zapewne czym większe domy z dużą ilości kominów to większe
    oszczędności , ale jak ktoś ma piec na paliwo stałe + kominek to i tak
    MUSI mieć komin i to komin spalinowo-wentylacyjny.
    Tak samo MUSI mieć wentylację w garażu ...