  • Data: 2011-12-08 20:59:13
    Temat: Rozdzielacz do podłogówki i kaloryferów
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Krążę koło tego tematu i nie mogę zdecydować jakie rozwiązanie wybrać.
    Dom będzie ogrzewany kotłem węglowym/miałowym/ekogroszek bez większej
    automatyki.
    Planuję zrobić dla kotła obieg otwarty do którego włączę zasobnik CWU
    300l. Reszta będzie za wymiennikiem ciepła.

    Reszta to:
    Parter 5 grzejników + 3 obwody ogrzewania podłogowego o powierzchniach:
    kuchnia około 7m2, łazienka około 7m2, hol, przedsionek około 15m2.
    Poddasze 5 grzejników + dwa obwody podłogówki o powierzchniach: łazienka
    około 10m2, przedpokój około 6m2.

    Jak rozwiązać w sposób możliwie tani takie ogrzewanie?

    Czy zastosowanie rozdzielaczy 8 sekcji na parter i 7 sekcji na poddasze
    wraz z zaworami RTL na obwodach podłogówki będzie wystarczającym
    rozwiązaniem?

    Na allegro widziałem rozdzielacze dwufunkcyjne
    http://allegro.pl/rozdzielacz-dwufunkcyjny-mieszajac
    y-do-systemu-kan-i1968423483.html
    Jednak sporo kosztują - (potrzebne dwa komplety) a i też nie bardzo mi
    się podoba instalowanie całej baterii pomp obiegowych w domu.

    Może udałoby się postawić coś na jednej pompie?

    --
    M.