  • Data: 2012-12-14 16:31:35
    Temat: Re: Śmieci ile u kogo zapowiedziano
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:kaffiq$1t8$1@node2.news.atman.pl...

    > Przedszkola nie są obowiązkowe.

    Podobnie jak dzieci. :-)

    > No więc ktoś będzie musiał swoje dziecko dowozić do innej szkoły bo
    > najbliższa gdzie dziecko mogłoby normalnie chodzić piechotą będzie zajęta.
    > To jakaś bzdura.

    Skad u Ciebie takie ograniczenie perspektywy? A meldunek to co? Chcesz
    powiedziec, ze szkola nie jest przygotowana na zameldowanie sie nowych
    ludzi? Jak ktos sie przeprowadzi to szkola tego nie ujela czy jak?
    Wiekszosc handlu i uslug to wolny rynek, ktory jakos dziala bez interwencji
    gmin. Sklepy nie powstaja na pustyni, czy bezludnych wyspach. Marketow tez
    nikt nie buduje w kazdej wsi, gdzie dwie chalupy. Poza tym dzieci do szkoly
    nie przyprowadza sie pierwszego wrzesnia, tylko trzeba je tam najpierw
    zapisac. Widzisz w tym jakis problem?

    > Ok, jest piątek, więc napiszę powoli jeszcze raz.

    Oby mniej radykalnie... :-)

    > W obecnym systemie dzieci z rejonu mają pierwszeństwo, ale jeśli w jakiejś
    > szkole jest miejsce to można tam dziecko przenieść. Fikcyjne
    > przemeldowywanie się aby zapewnić dziecku miejsce w wybranej szkole to
    > normalne oszustwo wobec tych którzy tam mieszkają i chcą swoje dzieci
    > posyłać do najbliższej szkoły.

    Do oszustwa to zmusza nas prawo, bo nie pasuje do zycia, a powinno byc dla
    nas.
    Cale szczescie zycie nie jest tak radykalne jak na to zareagowales, bo
    okazuje sie, ze szkoly maja wieksza elastycznosc. Znam kilka przypadkow
    gdzie dzieci przyjmowane sa z poza rejonu i nikt z tego problemu nie robi.
    Generalnie dosc latwo przeniesc dziecko z jednej szkoly do drugiej. A i
    zdalem sobie sprawe, ze moje dzieci tez nie chodza do podstawowki, gdzie
    jest ich rejon meldunkowy. Wiec jak widac szkoly swietnie sobie radza bez
    tej rejonizacji.

    Pozdro.. TK