    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Solar po roku 3235kWh
    Date: Wed, 2 May 2012 10:13:25 +0200

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:jnqpef$99g$1@inews.gazeta.pl...

    > Jak wydałeś nawet te twoje 4 k na solar, a on ma się w 5 lat zwrócić, to
    > do swoich 50 zł dolicz 800 tytułem zwrotu kosztów.

    Kiedy ja już z tymi 50zł to wyliczyłem.

    > Wiadomo jednak, że za 4 k to sobie solar zrobi tylko jakaś złota rączka, a
    > nie przeciętny kowalski.

    Dość często tutaj piszący chwalą się że kocioł węglowy sami tymi rękami,
    płytki, sami tymi rękami, płyty GK sami tymi rękami, kominek sami tymi
    rękami, instalację elektryczną sami tymi rękami. Co jeden to specjalista od
    elektronarzędzi i technologii.
    Jak widzisz złotych rączek to tu cała grupa .budowanie

    Kowalskiego solar będzie kosztował nawet przy uwzględnieniu
    > tych szumnie nazwanych 'dotacji', jakieś 6-8 tys, zatem koszt się podwaja,
    > albo wydłuża o kolejne 5 lat.

    Jeżeli moje za 4,5kzł zwraca się po 4 latach to jakim sposobem za 6-8kzł ma
    trwać dłużej o "kolejne" 5 lat?

    > Przy koszcie 850 zł na sezon letni za ciepłą wodę, to może się opłacać
    > chyba tylko jakby ją prądem grzać.
    > Dla mnie to bez sensu.

    Dla ciebie możliwe że tak ale dlaczego uważasz że dla każdego? Mańkowi
    wychodzi co innego, mnie co innego ale ty uważasz i dyskutujesz jak by twój
    problem nieopłacalności dotyczył każdego.

    Marek