    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Solary opłacalne czy nie re: zbiornik ciepłej wody
    Date: Wed, 1 Jul 2009 09:45:47 +0200

    firma wrote:
    > Ja też pozwole się wtrącić wedłg mnie kolega Jackare ma całkowitą
    > słuszność co do tego że kolektory sa całkowicie ale to całkowicie
    > nieopłacalne biorąc pod uwage nasz klimat i cenę zakupu kolektorów ,
    > ale za to jest to komfort bo nie trzeba stać przy piecu i palić latem
    > i to prosta przyczyna dlaczego ludzie kupują kolektory a to że myslą
    > że oszczędzaja to już inna bajka , bo oszczędności nie ma zakup
    > kolektorów które nie sa tani(jednorazowo około 10000zł) , glikol
    > którego tez jest trochę i tani nie jest , pozatym koszt energi
> [...]

    dużo mitów i faktów i demagogii.

    1. jak ktoś ma piec na węgiel to jest spory zysk, bo podgrzewanei wody w
    pisu stalopalnym w lecie jest mało opłacalne.
    2. glikol się wlewa i jest, trzeba go ew wymieniac co jakiś czas.
    3. pompka zużywa bardzo mało energii i pracuje tylko podczas podgrzewania
    wody.
    4. grzłak aelektryczna to problem, ale konieczność gdy mamy kocioł
    stałopalny, jednak gdy mamay kocioł gazowy to wodę dogrzewamy gazem.
    5. woda ma sie nagrzać przez cały dzień i nawet powinna wystarczyć do rana.

    sama grzałka nie wyjdzie taniej