    From: "qlphon" <q...@p...fm>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Sterowanie ogrzewaniem sterownik z głowicami {OT}
    Date: Wed, 28 Nov 2012 08:59:08 +0100

    *********************
    >Wiesz, to jest bardzo ciekawy sposob prowadzenia dyskusji przez Ciebie.
    >Najpierw jak widac nie zrozumiales wogole o co w dyskusji chodzi, a teraz
    >zarzucasz komus prowadzenie dyskusji niemerytorycznej. Jak nie jest
    >merytoryczna skoro rozmawiamy o sprzegle i jego wyplywie jakby nie bylo. To
    >jak nie jest merytoryczna?

    ostatnio się zrobiła trochę bardziej merytoryczna, dlatego odpisuję
    tylko dlatego...

    >Jaki kociol? Mowa jest o otwartym chociaz jednym grzejniku zeby zapewnic
    >cyrkulacje wody, kiedy inne grzejniki beda zamkniete glowicami.

    a ja to o czym niby pisałem? poniżej sam nie zaraz zacytujesz....

    >Nawet sobie zadalem trud i odnalazlem post Krisa:
    >"Dlaczego nioeefektywne? Sterown ik kotła i głowice termostatyczne na
    >grzejnikach,- ropzwiązanie proste i skuteczne. tylko trzeba pamietac aby
    >chociaz jeden grzejnik(np łazienka był bez głowicy/ciągle otwarty zeby nie
    >nastapiła sytuacja że popma chodzi a wszystkie grzejniki zamkniete"
    >Na co odpowiedziales:
    >"mimo, że IMHO nie jest to wcale konieczne,
    >woda i tak będzie krążyć po kotłowej stronie wymiennika ciepła, albo przez
    >sprzęgło hydrauliczne, albo przez mieszacz..."

    czy widzisz tu jakąś sprzeczność?
    ja nie...

    >Pojawia sie zatem pytanie: w jaki sposob woda ma zasilac grzejnik bez pompy
    >za sprzeglem?
    >No chyba, ze uwazasz, ze pompa kotlowa przepchnie wode przez sprzeglo, czy
    >jeszcze ciekawiej - przez wymiennik do grzejnika?

    zaraz zaraz!
    nawet przez sekundę nie twierdziłem niczego podobnego!
    wytknąłem tylko brak pompy przed sprzęgłem - krytycznej jak pewnie wiesz,
    dla poprawnego działania całej instalacji
    brak tej pompy to babol! a widziałem już takie instalacje...

    mieszasz moje odpowiedzi: bezpośrednio w temacie z inną odpowiedzią z
    klauzulą [OT]

    >Ale to juz nie nasza wina, ze nie zrozumiales tego co czytasz.

    >:-)))))))
    >Nie wiem o co chodzi, ale jestem za.

    jestem za sterowaniem grzejników głowicami - teraz bardziej zrozumiałe?

    >Takie rzeczy to robia tylko amatorzy.

    Ok. ale po proszę o sprecyzowanie do której części mojej wypowiedzi sie
    odnosisz?
    Czy tego co ja polecam, czy tego co ja neguję?

    > W dzisiejszych czasach chyba nikt swiadomy tego nie robi, poza istnieniem
    > szczegolnych warunkow okreslajacych stosowanie takich rozwiazan. Zadnych
    > punktow referencyjnych, tylko regulacja calej instalacji.

    to zdanie by sugerowało, że jednak podzielasz mój pogląd...

    > Jezeli proponujesz sterowanie petlami podlogowki na zasadzie glowic
    > termostatycznych to powiem szczerze, doswiadczenie z wiekszymi
    > podlogowkami masz chyba niewielkie.

    no i sam popatrz - zadajesz pytanie i sam sobie na nie błędnie odpowiadasz
    potem bazując na swoich domniemaniach mnie obrażasz.
    to jest właśnie nie merytoryczne...

    >To ciekawe, tylko czy ktos o to pytal?

    wydaje mi się że tego dotyczył wątek - zamknięcia wszystkich grzejników
    przez głowice na grzejnikach
    czyli nawet bez [OT]

    >Moze juz nic nie pisz... Mieszacz robiacy to samo co sprzeglo.... Rece
    >opadaja.

    ok. źle to zabrzmiało - różnice są znaczne
    ja miałem na myśli funkcję ochrony kotła przed korozją temperaturową
    ale praktyk by się na pewno zorientował z kontekstu w czym rzecz...
    nie mniej jednak, zdanie wyjęte z kontekstu może wzbudzać sprzeciw...

    >Czytales chociaz ten link, ktory sam cytowales? Tam jest mowa o
    >zrownowazeniu przeplywu kilku niezaleznych obiegow naraz, a nie sterowanie
    >temperatura.

    oczywista oczywistość,
    ale wydaje mi się, że nie sugerowałem niczego podobnego...
    znowu coś błędnie domniemujesz,
    ale takie nieporozumienia mogą sie zawsze zdarzyć, jak popełniam błąd i
    próbuje kogoś czegoś nauczyć na odległość...
    [tak wiem, zaraz nabluzgasz, że nie potrzebujesz nauki ode mnie... może to
    nie było do Ciebie]

    z drugiej jednak strony, równoważenie przepływów przydatne jest
    przy precyzyjnej regulacji temperatury na kotle oraz na odbiornikach.
    to nie są tematy kompletnie rozłączne...

    dziwne, że tu sie do niczego nie przyczepiłeś?

    > Poglady to mozna miec w polityce, Ty niestety nie rozumiesz o czym
    > piszesz.

    no i po co te osobiste wycieczki?
    co to ma do merytoryki, na którą się klniesz?