  • Data: 2010-10-27 17:45:20
    Temat: Re: Temat solarny, spostrzezenia.
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:4cc813e2$0$21007$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ale jednak udowodniłem ci na wykresach że na starcie kolektor płaski
    > poniżej 20K ma większą sprawność więc zacznie grzać z większą mocą niż
    > prózniowy więc takze zacznie swój dzień wcześnie. Próżniowy z tego co
    > obserwuję mimo że w chwili włączenia obiegu posiada wyższą temp niż
    > płaski to jednak zaczyna swój dzień od czkawki temperaturowej podczas gdy
    > płaski grzeje równo i stabilnie.

    Ja nic takiego nie zauwazylem w jakis szczegolnie uciazliwy sposob. Jak sie
    "wlaczy" to jak mi sie zdaje chodzi do wieczora. A ze plaski z wieksz moca
    to co do tego nie mam watpliwosci, bo o tym sam tez pisalem przy okazji
    wypogadzania sie i relatywnie malego wzrostu temperatury. Nie wiem co masz
    na mysli piszac o czkawce temperaturowej. Fakt, ze przeplyw spowoduje
    obnizenie temp. kolektora, ale to chyba nic dziwnego. Praca skokowa moze
    swiadczyc o zle wyregulowanym przeplywie zreszta dla porannej pracy ukladu
    nie ma znaczenia. Chodzi o to, ze nawet jezeli opisane zjawiska beda
    zachodzic to jest to i tak pomijalne zjawisko albo majace niewielkie
    znaczenie. Cos w stylu promili do ktorych mozna by sie doczepic. Co do mocy
    i uzyskow pelna zgoda.

    Pozdro.. TK