    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Temat solarny, spostrzezenia.
    Date: Wed, 3 Nov 2010 00:47:51 +0100
    <4cc813e2$0$21007$65785112@news.neostrada.pl> <ia9ofi$cf$1@news.onet.pl>
    <iaa29h$198g$1@news2.ipartners.pl> <iaa7a9$muj$1@news.onet.pl>
    <4cc92828$0$20996$65785112@news.neostrada.pl> <iacc53$q1k$1@news.onet.pl>
    <4cc9c3b2$0$22796$65785112@news.neostrada.pl> <iacgim$99k$1@news.onet.pl>
    <4cc9d4ef$0$22810$65785112@news.neostrada.pl> <iacs2p$g1h$1@news.onet.pl>
    <4cca052e$0$27045$65785112@news.neostrada.pl> <iaf01l$90l$1@news.onet.pl>
    <4ccb3738$0$22808$65785112@news.neostrada.pl> <iafeim$prh$1@news.onet.pl>
    <4ccb6749$0$21011$65785112@news.neostrada.pl>
    <iah3l5$1ma4$1@news2.ipartners.pl>
    <4ccc3d94$0$20998$65785112@news.neostrada.pl> <iakohc$mu3$1@news.onet.pl>
    <4ccdeee7$0$22796$65785112@news.neostrada.pl> <ian7bq$edd$1@news.onet.pl>
    <4cd012fb$0$27043$65785112@news.neostrada.pl> <iapv37$219$1@news.onet.pl>
    <4cd0887a$0$20994$65785112@news.neostrada.pl> <iaq4fk$hnt$1@news.onet.pl>
    <4cd09bcb$0$21005$65785112@news.neostrada.pl>

    news:4cd09bcb$0$21005

    > Zamierzchła epoka przywiązania dolara do złota skończyła się dopiero z 40
    > lat temu.

    W roku 1950 czy 53 o ile dobrze pamietam. USA byly jedynym krajem
    utrzymujacym parytet zlota do tego czasu. Dlugo im sie zeszlo, zanim doszli
    do wniosku, ze to bez sensu.

    > To już zauważyłem. Przecież "uciekłeś przed inflacją" w solary.

    Ja nie uciekne przed inflacja, Ty mozesz probowac. Solary to jeden z
    elementow calej skladanki, praktycznie bez znaczenia dla zycia.

    > 2,5% jest śmieszne zarówno od 1000, jak i od 100 000 000.

    No chyba, ze to nie jedyny majatek jaki masz. Akcje jako lokate przeciez
    ciagle masz gdyby co. Dywidenda to bonus i tyle. Pewne spolki w dluzszym
    okresie nie traca i w tym cala rzecz. Masz kapital i dodatkowy bonus co rok,
    o ile walne zgromadzenie nie ustali inaczej. Twoj glos w tym zgromadzeniu
    tez moze byc decydujacy. :-))

    > Zgadza się. Nie widzisz związku pomiędzy "inwestowaniem" w solary, a
    > kosztem kapitału. Przecież cały czas próbuję Ci wytłumaczyć.

    Nie widze zwiazku w tej dyskusji, to po pierwsze. Po drugie, jednak caly
    czas mieszkam i zuzywam te wode, co rok kosztuje mnie relatywnie mniej. Nie
    przestane przeciez zuzywac wody, a zarabiac moge tak czy tak.

    > Mnie się wydawało, że każda serwerownia wygląda tak samo...

    A to serwerownia ustala kurs akcji i interwaly sesji?

    > Mając 0,1MPLN na solary można nie kupować solarów i mieć zyski
    > przewyższające potencjalne oszczędności. Znaczy się, że KOSZT ciepłej wody
    > jest wtedy niższy.

    Ty nie rozumiesz. Gdybym musial tak robic to moze i bym to przemyslal,
    innymi slowy nie stac byloby mnie na solary bo musialbym wybierac albo
    ciepla woda albo sie nie myc. Nie oczekuje oszczednosci na dzis. Na dzis za
    wode place mniej. Jutro nie wiadomo jak bedzie, czasy sa dynamiczne a koszty
    jak sie zdaje malec nie beda.

    > Wiemy, że spadną. Jest to nowa technologia i ciągle podlega ewolucji. Nie
    > jest jeszcze masowa, ale będzie. Wtedy zacznie się to opłacać.

    Jedyne czego mozesz oczekiwac to nizszych cen samych kolektorow, ale to
    skladowa calosci, zreszta zadna tam nowa technologia. Reszta podzespolow
    kosztuje dokladnie tyle co masowe odpowiedniki. Gdzies w sieci czytalem o
    kupowaniu uzywanych, bardzo przyzwoitych kolektorow za smieszne pieniadze.
    Tylko ze to nadal samo dzialac nie bedzie.

    > Ja obliczyłem, że solary to sobie kupię jak będą po 2-3 tys za kompletną
    > instalację. Dziś się jeszcze nie opłaca.

    Prawie tyle kosztuje sam duzy zasobnik. Tyle kosztuje dzis i tyle kosztowal
    kiedys. Dlugo musisz jeszcze poczekac, bo zasobnik trudno uznac za stricte
    solarny produkt.

    Pozdro.. TK