    From: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <ia9ofi$cf$1@news.onet.pl> <iaa29h$198g$1@news2.ipartners.pl>
    <iaa7a9$muj$1@news.onet.pl> <4cc92828$0$20996$65785112@news.neostrada.pl>
    <iacc53$q1k$1@news.onet.pl> <4cc9c3b2$0$22796$65785112@news.neostrada.pl>
    <iacgim$99k$1@news.onet.pl> <4cc9d4ef$0$22810$65785112@news.neostrada.pl>
    <iacs2p$g1h$1@news.onet.pl> <4cca052e$0$27045$65785112@news.neostrada.pl>
    <iaf01l$90l$1@news.onet.pl> <4ccb3738$0$22808$65785112@news.neostrada.pl>
    <iafeim$prh$1@news.onet.pl> <4ccb6749$0$21011$65785112@news.neostrada.pl>
    <iah3l5$1ma4$1@news2.ipartners.pl>
    <4ccc3d94$0$20998$65785112@news.neostrada.pl> <iakohc$mu3$1@news.onet.pl>
    <4ccdeee7$0$22796$65785112@news.neostrada.pl> <ian7bq$edd$1@news.onet.pl>
    <4cd012fb$0$27043$65785112@news.neostrada.pl> <iapv37$219$1@news.onet.pl>
    <4cd0887a$0$20994$65785112@news.neostrada.pl> <iaq4fk$hnt$1@news.onet.pl>
    <4cd09bcb$0$21005$65785112@news.neostrada.pl> <iaq7v9$qdb$1@news.onet.pl>
    Subject: Re: Temat solarny, spostrzezenia.
    Date: Wed, 3 Nov 2010 08:25:02 +0100

    news:iaq7v9$qdb$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    > W roku 1950 czy 53 o ile dobrze pamietam. USA byly jedynym krajem
    > utrzymujacym parytet zlota do tego czasu. Dlugo im sie zeszlo, zanim
    > doszli do wniosku, ze to bez sensu.

    1971

    > Ja nie uciekne przed inflacja, Ty mozesz probowac. Solary to jeden z
    > elementow calej skladanki, praktycznie bez znaczenia dla zycia.

    Ja uciekłem.

    > No chyba, ze to nie jedyny majatek jaki masz. Akcje jako lokate przeciez
    > ciagle masz gdyby co. Dywidenda to bonus i tyle. Pewne spolki w dluzszym
    > okresie nie traca i w tym cala rzecz. Masz kapital i dodatkowy bonus co
    > rok, o ile walne zgromadzenie nie ustali inaczej. Twoj glos w tym
    > zgromadzeniu tez moze byc decydujacy. :-))

    Firma, która zarabia dla właściciela 2,5% jest słaba, a jej akcje zbyt
    drogie.

    > Nie widze zwiazku w tej dyskusji, to po pierwsze. Po drugie, jednak caly
    > czas mieszkam i zuzywam te wode, co rok kosztuje mnie relatywnie mniej.
    > Nie przestane przeciez zuzywac wody, a zarabiac moge tak czy tak.

    Wyobraź sobie, że ja też używam. Tylko że moja ciepła woda dzięki temu, że
    nie mam solarów jest TAŃSZA.

    > A to serwerownia ustala kurs akcji i interwaly sesji?

    Myślałeś że zdenerwowany makrel biega po wielkiej sali z monitorami?
    Sweet...

    > Ty nie rozumiesz. Gdybym musial tak robic to moze i bym to przemyslal,
    > innymi slowy nie stac byloby mnie na solary bo musialbym wybierac albo
    > ciepla woda albo sie nie myc. Nie oczekuje oszczednosci na dzis. Na dzis
    > za wode place mniej. Jutro nie wiadomo jak bedzie, czasy sa dynamiczne a
    > koszty jak sie zdaje malec nie beda.

    Aby płacić mniej musisz mieć mniejsze koszty. Koszt krańcowy CW masz niższy,
    ale koszt inwestycyjny i amortyzację dużo wyższe. W rezultacie koszt jest
    wyższy.

    > Jedyne czego mozesz oczekiwac to nizszych cen samych kolektorow, ale to
    > skladowa calosci, zreszta zadna tam nowa technologia. Reszta podzespolow
    > kosztuje dokladnie tyle co masowe odpowiedniki. Gdzies w sieci czytalem o
    > kupowaniu uzywanych, bardzo przyzwoitych kolektorow za smieszne pieniadze.
    > Tylko ze to nadal samo dzialac nie bedzie.

    Z solarami dalej potrzebujesz tradycyjną instalację.

    > Prawie tyle kosztuje sam duzy zasobnik. Tyle kosztuje dzis i tyle
    > kosztowal kiedys. Dlugo musisz jeszcze poczekac, bo zasobnik trudno uznac
    > za stricte solarny produkt.

    Tyle w cenach dzisiejszych zapłacę za całą instalację.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/