    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Temat solarny, spostrzezenia.
    Date: Thu, 4 Nov 2010 00:28:44 +0100
    <iaa29h$198g$1@news2.ipartners.pl> <iaa7a9$muj$1@news.onet.pl>
    <4cc92828$0$20996$65785112@news.neostrada.pl> <iacc53$q1k$1@news.onet.pl>
    <4cc9c3b2$0$22796$65785112@news.neostrada.pl> <iacgim$99k$1@news.onet.pl>
    <4cc9d4ef$0$22810$65785112@news.neostrada.pl> <iacs2p$g1h$1@news.onet.pl>
    <4cca052e$0$27045$65785112@news.neostrada.pl> <iaf01l$90l$1@news.onet.pl>
    <4ccb3738$0$22808$65785112@news.neostrada.pl> <iafeim$prh$1@news.onet.pl>
    <4ccb6749$0$21011$65785112@news.neostrada.pl>
    <iah3l5$1ma4$1@news2.ipartners.pl>
    <4ccc3d94$0$20998$65785112@news.neostrada.pl> <iakohc$mu3$1@news.onet.pl>
    <4ccdeee7$0$22796$65785112@news.neostrada.pl> <ian7bq$edd$1@news.onet.pl>
    <4cd012fb$0$27043$65785112@news.neostrada.pl> <iapv37$219$1@news.onet.pl>
    <4cd0887a$0$20994$65785112@news.neostrada.pl> <iaq4fk$hnt$1@news.onet.pl>
    <4cd09bcb$0$21005$65785112@news.neostrada.pl> <iaq7v9$qdb$1@news.onet.pl>
    <4cd10e71$0$22795$65785112@news.neostrada.pl>

    news:4cd10e71$0$22795$65785112@news.neostrada.pl...

    > 1971

    Moze tak, nie chcialo mi sie szukac.

    > Ja uciekłem.

    Znaczy nie kupujesz pradu, chleba, masla, paliwa i calej sterty
    niepotrzebnych rzeczy? A moze wydaje Ci sie, ze jestes w stanie indeksowac
    oszczednosciami wzrost cen przez caly czas na wszystkie dobra jakie
    kupujesz? :-)

    > Firma, która zarabia dla właściciela 2,5% jest słaba, a jej akcje zbyt
    > drogie.

    Ale co za problem? Wysokosc dywidendy ustala walne zgromadzenie
    akcjonariuszy co rok, przeciez mozesz byc jednym z nich i w kolejnym roku
    ustalic zupelnie inne proporcje. Walne zgromadzenie akcjonariuszy ustala na
    co przeznaczy zysk. Jezeli na inwestycje, restrukturyzacje czy co tam
    jeszcze to w dluzszym okresie akcje moga byc drozsze, a mowa caly czas o
    dywersyfikacji a nie graniu jedna spolka.

    > Wyobraź sobie, że ja też używam. Tylko że moja ciepła woda dzięki temu, że
    > nie mam solarów jest TAŃSZA.

    No jasne. U mnie dzis w niemal calkowicie pochmurny dzien z lekkimi
    przeblyskami przez chmury mialem 300L wody o temp. 30C po trzech godzinach
    pracy pompy. Temp. wejscia z wodociagu to dzis ok. 12C. Do walki z
    legionelia podnioslem do 60C tylko o 30C. Jak dla mnie nie jest zle. Tobie
    wystarczylby jeden kolektor za 1500zl z zestawem montazowym na dach. Wielkie
    mi co.

    > Myślałeś że zdenerwowany makrel biega po wielkiej sali z monitorami?
    > Sweet...

    Nie kochanenki. W porownaniu z Wall Street nasza gielda wyglada zupelnie
    inaczej. Calkowicie roznie realizowane sa zlecenia, calkowicie rozne sa
    systemy w tej Twojej serwerowni. Wiem np. dla czego sesje nie trawaja
    ciagle, choc moglyby jak na innych gieldach. To jest wlasnie ta kuchnia.
    Ciebie to nie interesuje, bo Ty skladasz zlecenie w biurze maklerkim do
    jakiejs tam godziny i tyle Cie interesuje, w sumie nie dziwie sie bo i po co
    wiedziec wiecej?

    > Aby płacić mniej musisz mieć mniejsze koszty. Koszt krańcowy CW masz
    > niższy, ale koszt inwestycyjny i amortyzację dużo wyższe. W rezultacie
    > koszt jest wyższy.

    Dla Ciebie wyzszy, dla mnie nie. Przeciez to co napisales jest bardzo
    wzgledne, ale Ty uparcie starasz sie tego nie zauwazac.

    > Z solarami dalej potrzebujesz tradycyjną instalację.

    No a jaka mialaby byc? Budujac dom i tak musialem wzposazyc dom w niezbedne
    urzadzenia. Skoro wiedzialem, ze bede mial solary to kupilem co trzeba za
    nie wiele wiecej i tyle. Zasobnik i tak musialbym miec, doszedl sterownik,
    pompa i kolektory na dachu. Calosc nie daje 10 tys. zl. Gdybym mial
    przerabiac wszystko od nowa to koszty wygladalyby zupelnie inaczej. Rwanie
    gipsow i przerobka sporej czesci kotlowni z wymiana zasobnika i byc moze
    kotla rzeczywiscie nie jest dobrym pomyslem.

    > Tyle w cenach dzisiejszych zapłacę za całą instalację.

    Ktora w Twoim domu moze i bedzie optymalnym rozwiazaniem, dla mnie tak nie
    jest. Albo zrezygnuje z komfortu, albo wpedze sie w podobne koszty z
    uzytkowo wyzszymi rachunkami. Ekonomicznie rachunek dla mnie byl prosty. Do
    tej pory starcza mi 7kW mocy na caly dom z duza indukcja i zdeterminowana
    prostymi odbiornikami instalacja elektryczna bez nakladow na ogrzewacze
    przeplywowe. Jak by nie patrzyl dluga cyrkulacje musze miec, albo kilka
    ogrzewaczy sporej wydajnosci. Sila rzeczy nie oplaca mi sie dokladanie mocy
    o kolejne kilowaty i grzebanie sie z kablami skoro mam tanszy gaz. By bylo
    jeszcze taniej i bardziej komfortowo mam solary.

    Pozdro.. TK