  • Data: 2010-01-06 15:59:36
    Temat: Re: Tnijmy cytaty!!
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> szukaj wiadomości tego autora

    adam pisze:
    > Tnijmy więc cytaty!
    > A na cytaty odpowiadajmy pod spodem!

    Dobra, to wreszcie mi powiedz, jaki jest racjonalny powód
    odpowiadania pod spodem?

    Rozumiem, ze gdy scisle sie odwoluje do fragmentów poprzedniej
    wypowiedzi, lepiej jest je przytoczyc i dopiero wtedy na nie
    odpowiedziec. Post ma wtedy uzasadniona strukture

    "problem"
    "moja odpowiedz"

    "problem"
    "moja odpowiedz"

    Struktura ta wynika z tego, ze tak jest latwiej pisac,
    bo nie musimy dorzucac okreslenia, na co odpowiadamy - zrobil
    to za nas przedpisca, a my go tylko cytujemy.

    Najczescie jednak jest tak, ze odpisujemy jednym postem na
    jeden post, bez ustosunkowywania sie do poszczególnych mysli
    poprzedniej wypowiedzi. Czyz nie bedzie lepiej jesli nasz post
    pojawi sie zaraz na górze strony?. Po co ma mi wylazic na góre
    poprzedni post, który dobrze znam i który jest tylko po to,
    by go przeskrolowac? Niech lezy na dole - moze sie przyda gdybym
    zagubil sie w dialogu, a zapewne jest tylko zbednym balastem.

    Ze sa osoby, grzebiace w archiwach i widzace tylko ten jeden,
    wyrwany post? Moze dawno temu - w dzisiejszych czytnikach
    zawsze uzyskam widok drzewa i zawsze wiem, gdzie w temacie
    sytuuje sie analizowany post i jakie jest jego miejsce w dialogu.

    Stawiam przeto teze: odpowiadanie pod spodem ulatwia zycie leniom,
    które nie wpatruja sie w watek. W dodatku nielicznym leniom,
    bo czytniki przesciguja sie w obrazowaniu przebiegu rozmowy.

    pozdro
    --
    A S