eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieTsunami cenowe nadciaga - z dedykacją dla Ergiego, zwolennika ustawy śmieciowej › Re: Tsunami cenowe nadciaga - z dedykacją dla Ergiego, zwolennika ustawy śmieciowej
    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Tsunami cenowe nadciaga - z dedykacją dla Ergiego, zwolennika ustawy
    śmieciowej
    Date: Wed, 20 Mar 2013 16:36:58 +0100
    <kiafhb$98g$1@news.dialog.net.pl> <kibu6b$q4e$1@node1.news.atman.pl>
    <kic6hq$3nt$1@node1.news.atman.pl> <kic9r6$omm$1@node2.news.atman.pl>
    <kiccf1$r6f$1@node2.news.atman.pl> <kice00$sse$1@node2.news.atman.pl>
    <kicj1u$cki$1@usenet.news.interia.pl>

    dyskusyjnych:kicj1u$cki$...@u...news.interia.pl...

    > Tlumaczysz Stalina chlopie. Prawo do wlasnosci to swiete prawo.

    Nie usprawiedliwiam, według mnie też prawo własności powinno być
    najważniejszym prawem, ale tej własności już nie ma. "Nie mamy pańskiego
    płaszcza i co nam pan zrobisz?". Tych pieniędzy już nie ma jest dziura, więc
    dyskusja na teraz na temat czy komuś zabrać jest o kilka lat za późno. Skoro
    tych pieniędzy już nie ma to wiadomo że komuś trzeba zabrać. Otwartym
    pozostaje tylko pytanie komu?

    > W zaufaniu powierzasz wlasne oszczednosci instytucji kontrolowanej przez
    > panstwo, a ono Cie okrada. Chocby to byl najlepszy scenariusz to narusza
    > prawa fundamentalne kazdego z nas. Jak po czyms takim mozna miec zaufanie
    > do struktury panstwowej?

    To że winnych tej sytuacji trzeba osądzić to nie podlega dyskusji i w żaden
    sposób nie bronię rządzących - oni są winni, ale ich majątki to za mało by
    zasypać dziurę w budżecie. Przyjmijmy na chwilę że na Cyprze dobrze działa
    demokracja bezpośrednia (mało obywateli więc jest to wykonalne) i pojawia
    się referendum z następującym pytaniem jak zasypać dziurę budżetową:
    A. Nie robić nic i ogłosić bankructwo
    B. Podnieść VAT i PIT do 30%
    C. Wprowadzić podatek od lokat powyżej 100 tys. w wysokości 9%

    Jak myślisz za czym zagłosuje większość? Ja myślę, że za C.

    > To co Ty relatywizujesz dla mnie jest nie do pomyslenia. Mija prawie sto
    > lat, a historia zatoczyla kolo. Oddac adopcje pedalom, wprowadzic
    > eutanazje i do jaskin nam juz tylko krok.
    > Po chu bylo to dokapitalizowanie bankow przez ostatnie lata w UE? Toz
    > wiadomo bylo, ze rynek trzeba przewietrzyc. Islandia uporala sie szybko,
    > tylko u nas ciagly socjalizm.

    Islandzkie banki splajtowały a klienci (głównie Anglicy) stracili znacznie
    więcej niż 9%

    > Dzis w trojce jakas kretynka poslanka tlumaczyla, ze w ZUS pracuje 450
    > tys. ludzi i z perspektywy rynku pracy nie mozna ich zwolnic. To ja nie
    > wiem na jakim swiecie zyje. Zaklad Ubezpieczen Spolecznych w roli walki z
    > bezrobociem przez zatrudnianie pracownikow. Czy Ty cos z tego rozumiesz?

    Ani trochę, dlatego nie słucham dziennikarzy i polityków.

    > Jak mamy takich politykow w calej UE to nie mozemy sie spodziewac zadnej
    > madrej decyzji. Okazuje sie, ze trzeba kombinowac, bo emerytury i tak nie
    > bedzie, wiec zusu lepiej wogole nie placic. Dochodzi jeszcze, ze lepiej
    > pieniadze trzymac w kieszeni niz wplacic do banku.

    Zawsze tak było w czasach kryzysu. Niezależnie czy to w USA czy UE czy
    Chinach czy Rosji. Za kryzys zawsze płaca zwykli ludzie a nie ci którzy go
    wywołali tak było, jest i będzie. Niezależnie czy mówimy o wielkim kryzysie
    w USA na początku zeszłego wieku, czy o kryzysie na rynku nieruchomości
    sprzed 10 lat gdzie najwięcej stracili posiadacze jak im się wydawało
    bezpiecznych papierów. Niezależnie czy mówimy o oszukańczej wymianie
    pieniędzy w Związku Radzieckim, czy może o bankructwie Islandii lub
    Argentyny. W każdym kryzysie najwięcej stracili maluczcy. Cypr ma pomysł by
    najwięcej stracili nie właśni obywatele ale obcy z punktu widzenia obywatela
    Cypru jest to najbardziej racjonalne, co oczywiście nie zmienia faktu że
    jest to świństwo bo prawo własności powinno byś święte, ale jak pokazuje
    historia jest święte tylko w czasach prosperity.

    Pozdrawiam
    Ergie