eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieTsunami cenowe nadciaga - z dedykacją dla Ergiego, zwolennika ustawy śmieciowej › Re: Tsunami cenowe nadciaga - z dedykacją dla Ergiego, zwolennika ustawy śmieciowej
  • Data: 2013-03-21 10:29:35
    Temat: Re: Tsunami cenowe nadciaga - z dedykacją dla Ergiego, zwolennika ustawy śmieciowej
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:kieha7$gve$1@node1.news.atman.pl...

    > Cypr jest malutki kto i z czego miałby to potem oddać?

    To lepiej odciac jedyna galaz z ktorej Cypr zyje?
    Jak widac tak. Teraz moze zaproponuja im budowe jakichs kopaln czy czego
    tam...

    > Już wszystkie "koła ratunkowe" (pożyczki z MFW i od Rosji, których nie ma
    > z czego spłacać) zostały już wykorzystane.

    I to mnie wlasnie dziwi. Dostac pozyczke z MFW np. nie jest tak latwo. Musza
    byc spelnione okreslone warunki. Wyplaty w transzach po zrealizowaniu planu.
    Rezydenci pilnujacy na biezaco...
    Skoro np. MFW zatwierdzil plan, a moze wrecz go narzucil, to moze niech
    partycypuje w ryzyku? Tylko szkoda, ze to tez nasze pieniadze.

    > W trakcie prosperity nikt nie pyta co będzie jutro :-)

    Zobacz, ze i dzis budzet UE wcale sie nie bilansuje. Jakos tylko nikt nie
    powiedzial skad wziac srodki na zalatanie dziury. To robi sie ciagle i
    obawiam sie, ze tez sie zemsci.

    > Nie przesadzajmy to nie Szwajcaria. Cypr żyje głównie z firm które tam
    > mają swoje siedziby także znacznie gorszym posunięciem byłoby podniesienie
    > CIT.

    No ale w jaki sposob zyje z tych firm? Z czynszu za wynajem nieruchomosci?
    Cypr zyje z przeplywow finansowych, a to jak w morde strzelil bank.

    > Ja Cię rozumiem - jest to zabójstwo sektora bankowego, ale czasem
    > pacjentowi trzeba odciąć nogę by uratować życie. Śledzę tę sprawę od kilku
    > tygodni czytając różne opinie od liberalnych do socjalistycznych i ani
    > jeden dziennikarz ani ekonomista nie zaproponował żadnego innego
    > rozwiązania.

    Pytanie zatem, czy dobrym wyjsciem bedzie zabrac za dlugi taksowkarzowi
    samochod i kazac pracowac dalej?

    > Poziom życia w Islandii jest obecnie mniej więcej o połowę niższy niż
    > przed kryzysem. Ceny nieruchomości spadły o więcej niż połowę, zarobki o
    > 1/3, a sporo osób zostało bez pracy. O ile wcześniej można było sprzedać
    > dom/ziemię wyjechać o tyle teraz nie ma chętnych a jak są to za grosze.
    > Owszem Islandia zyskuje na wartości, ale zanim dojdzie do poprzedniego
    > poziomu minie wiele lat.

    No tak, ale oni zdaje sie maja to za soba, a my gdzie jestesmy i co nas
    czeka?
    Nie popieram drastycznych rozwiazan. Zreszta Islandie trudno przyrownac do
    innega kraju europejskiego. Tylko jak wytlumaczyc premie dla prezesow
    upadajacych bankow? Wyplaty premii naszych politykow i urzednikow to jak
    odbicie w lustrze tych prezesow. Patrzac na ich zadowolone twarze w TV to az
    trudno nawet co kolwiek myslec. Nad czym by sie nie zastanowic patrzac na
    ich wartosc moralna to wszedzie jest czarna dziura. Jak mozna po wzieciu 40
    tys. premii pokazac sie w TV nastepnego dnia, kiedy wszystkim sie mowi, ze
    trzeba zaciskac pasa, podnosic oplaty za smieci i opowiadac, ze emerytur to
    wielkich nie bedzie?
    Oni tam siedza tyle czasu. Dopuscili do sytuacji w ktorej teraz jestesmy,
    nie Ty czy ja i wyplacaja sobie za to premie. Czy nie lepszym rozwiazaniem
    jest scenariusz Islandzki? Tu wcale nie chodzi o nas, a o ich dobre posadki,
    a te zapewnia im polityka zachowawcza.

    Pozdro.. TK