eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieTsunami cenowe nadciaga - z dedykacją dla Ergiego, zwolennika ustawy śmieciowej › Re: Tsunami cenowe nadciaga - z dedykacją dla Ergiego, zwolennika ustawy śmieciowej
  • Data: 2013-03-21 11:18:13
    Temat: Re: Tsunami cenowe nadciaga - z dedykacją dla Ergiego, zwolennika ustawy śmieciowej
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:kiejts$gfc$...@u...news.interia.pl...

    > To lepiej odciac jedyna galaz z ktorej Cypr zyje?
    > Jak widac tak. Teraz moze zaproponuja im budowe jakichs kopaln czy czego
    > tam...

    Nie jedyna bo przede wszystkim żyją z CIT.

    > I to mnie wlasnie dziwi. Dostac pozyczke z MFW np. nie jest tak latwo.
    > Musza byc spelnione okreslone warunki. Wyplaty w transzach po
    > zrealizowaniu planu. Rezydenci pilnujacy na biezaco...
    > Skoro np. MFW zatwierdzil plan, a moze wrecz go narzucil, to moze niech
    > partycypuje w ryzyku? Tylko szkoda, ze to tez nasze pieniadze.

    Teraz tak jest. 10 lat temu nikt się tym zbytnio nie przejmował. "Nie mają
    dziś to oddadzą jutro".

    > Zobacz, ze i dzis budzet UE wcale sie nie bilansuje. Jakos tylko nikt nie
    > powiedzial skad wziac srodki na zalatanie dziury. To robi sie ciagle i
    > obawiam sie, ze tez sie zemsci.

    Też tak sadzę, że to wszytko kiedyś pierdolnie z wielkim hukiem, ale z
    drugiej strony jak na razie udaje się to odsuwać w czasie więc może tego nie
    dożyjemy :-)

    > No ale w jaki sposob zyje z tych firm? Z czynszu za wynajem nieruchomosci?
    > Cypr zyje z przeplywow finansowych, a to jak w morde strzelil bank.

    Z wpływów z podatku od firm. Firmy mają tak swoje główne siedziby by tam
    płacić niskie podatki zamiast u siebie wysokie.

    > Pytanie zatem, czy dobrym wyjsciem bedzie zabrac za dlugi taksowkarzowi
    > samochod i kazac pracowac dalej?

    Z punktu widzenia wierzyciela? Lepiej odzyskać samochód i stracić nadzieję
    na odzyskanie reszty długów niż poczekać kilka miesięcy aż on ten samochód
    sam sprzeda by kupić jedzenie rodzinie.

    > No tak, ale oni zdaje sie maja to za soba, a my gdzie jestesmy i co nas
    > czeka?

    U nas bańka na rynku nieruchomości już pękła. Jak na razie obyło się bez
    większych problemów. Część kredytobiorców we frankach ma większy kredyt niż
    wartość ich mieszkań/domów ale dopóki płacą to nie jest źle. Jest to
    tykająca bomba, ale bomba która z roku na rok staje się coraz mniej groźna.
    U nas na szczęście kryzys przyszedł w momencie otrzymywania największych
    dotacji z UE. Za 10 lat gdy tych dotacji będzie mniej wtedy mogą się zacząć
    problemy, ale wtedy też większość złych kredytów będzie już w połowie
    spłacona, więc nawet jeśli bezrobocie nagle wzrośnie to nie powinno to
    wywołać krachu na rynku bankowym bo wartość zabezpieczeń będzie już wyższa
    niż dług pozostały do spłaty.

    > Nie popieram drastycznych rozwiazan. Zreszta Islandie trudno przyrownac do
    > innega kraju europejskiego. Tylko jak wytlumaczyc premie dla prezesow
    > upadajacych bankow?

    Nie ma co tłumaczyć. Trzeba nazywać rzeczy po imieniu - to skurwysyństwo :-)

    > Oni tam siedza tyle czasu. Dopuscili do sytuacji w ktorej teraz jestesmy,
    > nie Ty czy ja i wyplacaja sobie za to premie. Czy nie lepszym rozwiazaniem
    > jest scenariusz Islandzki? Tu wcale nie chodzi o nas, a o ich dobre
    > posadki, a te zapewnia im polityka zachowawcza.

    Ale na ich miejsce przyjdą inni którzy też sobie przyznają wysokie premie i
    zarobki :-) Bo chyba Ty się nie wybierasz do władzy, a ja na pewno nie :-)

    Pozdrawiam
    Ergie