    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Ustawa śmieciowa
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    Date: Wed, 13 May 2015 10:00:58 +0200

    Wed, 13 May 2015 09:39:06 +0200, Ergie

    > Na logikę masz rację - pewnie taka była intencja, ale literalnie (a w Polsce
    > obowiązuje literalna interpretacja przepisów sprawa jest dyskusyjna.

    Jest literalna. Skoro wcześniej zostało wymienione jakiego terenu dotyczy
    kontrola, to nie trzeba tego powielać, skoro różnica dotyczyła tylko godzin
    kontroli.

    > Dostawałem oficjalne odmowy na piśmie więc nie sądzę by wynikały z olewactwa
    > czy kolesiostwa. Za każdym razem pojawiała się formułka że nie są uprawnieni
    > do kontrolowania domów prywatnych. Oczywiście mogło to wynikać z niewiedzy
    > lub nie-chce-mi-się.

    I tak prawdopodobnie było, bo podstawa do kontroli ewidentnie jest.

    > Rzadkość? W mojej okolicy już są wszędzie i to nie od dziś.

    Ja mam ziemię 300m od administracyjnej granicy Wawy i tu praktycznie
    wszędzie w koło WZ. Nawet niektóre dzielnice Wawy nie mają MPZ.

    > Z ekogroszkiem u nas było tak że kopalnie go sprzedawały bardzo tanio przez
    > kilka lat aby ludzi zachęcić a następnie dwukrotnie podnieśli ceny. Sporo
    > osób się na to załapało i teraz opowiadają na lewo i prawo o tym ile ich
    > kosztuje grzanie. Ot np. mój sąsiad spala 2,5 tony groszka. Jak kupował po
    > 400 to chodził dumny, a jak po 800 to przysłał swoją żonę aby zapytała ile
    > my za gaz płacimy. Bo oczywiście gaz ma i używa.. ale w kuchni :-)

    Mnie przekonywać nie musisz. Palę co prawda teraz węglem, bo nie opłaca się
    inwestować w szrota i przebudowywać instalacji -- tym bardziej, że nowy dom
    już się powoli toczy i nie będzie w nim w ogóle kominów.

    --
    Pozdor Myjk