    From: MichałG <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Usuniecie kilku jetek
    Date: Wed, 25 Nov 2009 13:19:23 +0100

    )
> [...]
    > boki i dlatego ten sufit pekl.
    >
    > Na szczecie byly jeszcze jetki gorne i te byly cale bo krotsze i jaskolcze
    > ogony nie puscily wiec dlatego ten dach sie do reszty nie rozjechal.
    > Msialem te krokwie nazad zegotka do kupy posciagac i te dechy skrecic grubymi
    > srubami na wylot.
    > Oczywiscie szczelina prawie sie zamknela z powrotem wiec tylko siatka i
    > kampand byly potrzebne. Za dodatkowe dwie stowy dalem pelna gwarancje na piec
    > lat. I to stoi juz lat z dziesiec i telefonow jak dotad nie mialem.

    jetka - poz 3 na rys. bedzie elementem sciskanym. Jedyna szansa na jej
    rozciąganie to ssanie wiatru- może to miec znaczenie przy bardzo lekkim
    pokryciu i duzej połaci. W dachu dachówkowym rozciąganie jetki nie
    wystepuje praktycznie nigdy. Obciążenia od ciezaru własnego konstrukcji,
    i parcia wiatru znacząco wieksze od tych od ssania wiatru. (może w
    warunkach tornado bedzie inaczej ale i tak dachy odlatują z kawałkami
    muru czy wyrwanymi kotwami- wiec można pominąć ten przypadek.)
    Te\n element na poziomie stropu to nie jest jętka- i bywa jak
    najbardziej rozciągana.... ;)

    Pozdrawiam
    Michał