    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
    Date: Mon, 23 Sep 2024 18:14:22 +0200

    W dniu .09.2024 o 16:03 Jarosław" Sokołowski" <j...@l...waw.pl> pisze:

    > Ja też o tym piszę: jeśli blacha jest po 10-15 zł i miałaby stanowić
    > większość (80%) kosztów, to by oznaczło, że ktoś za trzy złocisze
    > godzi się tę blache położyć. Ktoś mi to zrobi? Dam nawet stówę za cały
    > garaż, panisko jestem.

    Ale zacytuj całe zdanie:

    "Przy budynku gospodarczym, którego dach dostępny jest z niewielkiej
    drabiny, nie ma kominów i okien dachowych, gdzie to pokrycie wprawny
    człowiek może zrobić sam, koszt blachy to może być 80% całości kosztów."

    Ty pierwszy przytoczyłeś, że (cytuję z pamięci) "papę się tak łatwo
    kładzie, że można to położyć samemu" (zaznaczyłeś, jednak że Ty sam się
    tego byś nie podjął).

    To zdanie odnosi się właśnie do tego pomysłu, samodzielnego krycia, bo
    jest nisko, nie potrzeba umiejętności blacharza/dekarza, nie ma potrzeby
    rozstawiania rusztowań. Blacha przyjeżdża przycięta na wymiar, razem z
    wkrętami i gotowymi obróbkami.

    Wg mnie blachę kładzie się łatwiej (robiłem oba typy pokryć) - laik mniej
    błędów popełni przy kładzeniu blachy niż papy i dodatkowo, przy kryciu
    blachy nie trzeba mieć żadnego zaplecza technicznego. Wystarczy zwykła
    wkrętarka z biedry. Nawet na upartego nożyc nie trzeba mieć przy takim
    prostym dachu.

    Nikt rozsądny (i niezłośliwy) nie zakładałby, że jakiś dekarz zrobi mu
    dach na garażu za przysłowiową stówę.

    TG