  • Data: 2009-04-06 09:22:29
    Temat: Re: Wstawili mi okna :-)
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:f3d8165a-04f8-4f2a-b9bf-b8a723c31115@c11g2000yq
    j.googlegroups.com...
    On 6 Kwi, 07:55, a...@g...com wrote:

    > Dalej nie czytam bo juz z poczatku robisz zle zalozenia - bo w
    > systemie z pianka od strony wewnetrznej JEST bariera w postaci
    > akrylu / silikonu, ktora pary / wilgoci NIE przepuszcza, nie
    > przepuszcza tez tego szalejacego huraganowego wiatru z zewnatrz ;-)

    No i szkoda że czytasz tak wybiórczo. Bo jak byś przeczytał mój
    pierwszy post w tym wątku to byś może przeczytał ten do końca...
    Zacytuję:
    "Chodzi o to że masz tylko piankę, a powinny
    być 3 warstwy izolacji. Od wewnątrz patrząc:
    1) Taśma paroszczelna lub kit paroszczelny
    2) pianka poliuretanowa/ taśma rozprężna
    3) taśma paroprzepuszczalna
    Czy coś koło tego... na pewno znajdziesz w sieci. Takie są zalecenia
    dla nowobudowanych obiektów.
    "
    Tak że z silikonem masz system 2w a my mówimy o 1w. Niestety system 2w
    też nie jest do końca dobry (szczególnie z silikonem) . Bo wymaga
    staranności w wykonaniu, a w dodatku nie zabezpiecza przed napływem
    wody opadowej przez tą szczelinę. No i tak samo wilgoć wykropli się na
    tym silikonie no bo nie ma izolacji termicznej. No i czy silikon nie
    odejdzie gdy piana odejdzie?

    > Za
    > to ujscie dla pary wodnej jak najbardziej jest na zewnatrz (w koncu
    > mamy tam dziure jak z Gdanska do Zakopanego ;) Tak m.in. zaleca
    > wykonanie wersji z piana oknoplast i tak mam zamiar zrobic u siebie :)

    Brakuje Ci jeszcze taśmy rozprężnej...
    ;-)

    > Wez wiec to pod uwage i przepisz swoj post od nowa!
    > pozdr.
    Nie muszę ... Ty raczej czytaj całość a nie wybiórczo! Mówimy o
    montażu na samą piankę (oczywiście kotwy też).
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.