  • Data: 2010-10-07 15:17:25
    Temat: Re: Wzmacniacz GSM w domu
    Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-10-06 13:22, Marcin pisze:
    > Witam!
    >
    > Szuka?em na google, ale nic ciekawego nie znalaz?em. Mo?e kto? korzysta w
    > domu z grupowiczów z wzmacniacza GSM?
    > Interesuje mniej wiecej takie urz?dzeni = mniej wiecej taka cena:
    > http://allegro.pl/najsilniejszy-wzmacniacz-sygnalu-g
    sm-2x-antena-i1244747125.html
    Daj sobie z tym spokój.
    Najtańsza opcja, parę razy przeze mnie zastosowana w piwnicach/skarbcach
    gdzie zasięgu nigdy nie było - to "pasywny" przekaźnik do wewnątrz
    budynku. Na dachu/zewnątrz zamontowana antena GSM (koniecznie GSM na
    odpowiednie pasmo i polaryzację, a nie jakiś wynalazek do wifi)
    kierunkowa ustawiona na najbliższy BTS, by osiągnąć najlepszy sygnał z
    danego konkretnego BTS, na drugim końcu kabla, wewnątrz pomieszczenia -
    druga antena GSM, tutaj już mniej krytycznie co do kierunkowości, ale
    ważne by to też była prawdziwa antena na odpowiednie pasmo. Straty w
    takim układzie pasywnym (na dwóch antenach, kablu itd) są znaczne, ale i
    tak dużo mniejsze niż na 1.5m zbrojonego muru :)
    W praktyce - w głębokiej piwnicy (2gi poziom pod ziemią) gdzie nigdy
    żadna komórka nie miała zasięgu - nagle większość komórek ma 20-30%
    sygnału (2 kreski z 5), a nawet 3G działa.
    Tyle że trzeba czasem pokombinować z celowaniem w BTS konkretnego
    pożądanego operatora, bo się okaże że np Era ma zasięg a plus ni...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173