  • Data: 2010-01-04 21:29:19
    Temat: Re: Zasniezony solar prozniowy stoi.
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:hhtg64$1mcc$1@news2.ipartners.pl...

    > Oglądałeś 40-latka? Pamiętam w hucie szkła młody Karwowski skakał jak na
    > tafli szklanej jak na trampolinie.

    Hehe, jak czterdziestolatek byl na topie to bylem dosc mlody i choc pamietam
    ten film, to raczej nie wiele rozumialem. Tej sceny nie pamietam, ale
    zapewne jest mozliwa. :-))

    > Marketingowcy twierdzą że dwa 20-to rutowe albo jeden 40-to rurowy dają
    > więcej niż 3 płaskie.
    > Tyle że w cenie 2szt rurowych to ja kupię 4-5 płaskich.
    > U mnie powierzchnia czynna łącznie 5,4m2. Ile jest u ciebie ? Ile masz rur
    > ?

    Rur jest 24 co daje niecale 4m^2, wiec gdzie mi do Ciebie. :-))
    Nie zmiescil bym wiekszych kolektorow na tej polaci, bo jest nizsza od
    wschodnio-zachodniej. Druga poludniowa polac byla by po stronie wschodniej a
    wiec takze zaslaniana po poludniu przez wyzszy dach. Mozna by ulozyc dwa
    plaskie jeden pod drugim, ale nie wiem czy znowu pionowo by sie to zgralo.
    Optymalnie mam co mam. Na lato starczy, zima jak widze tez grzeje, jak jest
    slonce to dwadziescia pare stopni w najkrotsze dni nie jest czyms niezwyklym
    a to wiadomo tez cos. Problem tylko z tym sloncem do tej pory, a dzis i ze
    sniegiem na kolektorze.:-)) Czas pracy kolektora dzis rowny zero. Temp. w
    zasobniku 7C. Nie ma co, trzeba szykowac dlugiego kija do kolektora. Kilka
    laczonych ze soba dwu, trzy metrowych ze zgarniaczka na kocku powinny
    zalatwic sprawe. Jak widac przewaga w tym wypadku kolektora plaskiego jest.
    Nie wiem tylko jak grzanie takiego kolektora ponizej -10C wplynie na bilans
    ogolny calej operacji, no ale jakies wyjscie jest. Twoj sposob trawnikowy
    wydaje sie byc najlepszym, ale niestety nie zawsze mozliwy lub racjonalny.

    Pozdro.. TK