  • Data: 2012-03-07 20:22:29
    Temat: Re: Zdalne sterowanie chałupą z komórki
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kiki" <...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:jj0pp1$ad$1@inews.gazeta.pl...

    > "Jacek" <n...@g...com> wrote in message
    >
    > Ja mam takie PLC i jestem zadowolony http://tanieogrzewanie.istore.pl/
    > Używam ich od ponad roku.

    Najbardziej spodobało mi się stwierdzenie:

    "Sterownik PLC2011A0 wraz z centralą alarmową PLC2011B0 zastępują całkowicie
    drogie i kompleksowe systemy "inteligentny dom". Zamiast kosztownych ekranów
    użyjecie swoich telefonów komórkowych, tabletów i komputerów. Żadne
    dodatkowe urządzenia nie są konieczne aby zbudować własną inteligentną
    instalację i sterować nią z każdego miejsca na świecie dzięki systemowi
    szyfrującemu zabezpieczającemu przesyłane komendy. Jeden taki zestaw
    zastępuje "system" dziesięciokrotnie droższy i przy okazji jest
    dziesięciokrotnie łatwiejszy w instalacji i obsłudze."

    Są to stwierdzenia mocno nadużyte.
    Jedyne określenie, które by mi pasowało do tego urzadzenia to "przekaźnik
    ustawialny".
    Urządznia te są tylko i wyłącznie namiastką urządzeń stosowanych w systemach
    inteligentnego domu.
    Brakuje im możliwości tworzenia bardziej złożonych zależności logicznych nie
    mówiąc już o braku tworzeniu algorytmów.
    Systemy te są ukierunkowane na efektowność, a nie efektywność.
    Efektowność - czyli możliwość szpanowania przed sąsiadami i rodziną.
    Efektywność - czyli możliwość zautomatyzowania wielu, codziennych funkcji,
    zastępując czynniki ludzkie..

    Oczywiście w pełni mogą spełnić wymagania autora wątku, ponieważ umożliwiają
    zdalne sterowanie kilkoma urządzeniami. Jednak mają ogromne ograniczenia.
    Rozbudowa takiego systemu jest po prostu nieopłacalna, a w wielu przypadkach
    wręcz niemożliwa.
    Jedyną zaletą tego systemu jest jego prostota programowania (o ile w ogóle
    można mówić o programowaniu) i na tym się kończą jego zalety.

    Tak naprawdę to nie mogą być w pełni prawnymi systemami alarmowymi ze
    względu na zbyt dużą zawodność oraz brak podstawowej możliwości wysyłania
    standardowych kodów do stacji monitorujących oraz możliwości wysyłania
    szybkich powiadomień siecią GSM o stanie systemu oraz rodzaju naruszeń. Nie
    są też sterownikami PLC i naprawdę nie zasługują na takie określenia,
    ponieważ nie ma możliwości tworzenia programów i algorytmów. Nie są też
    systemami inteligentnego domu ze względu na kiepską i uciążliwą komunikację
    z użytkownikiem i brakiem możliwości rozbudowy o prawdziwe panele
    operatorskie z prostym, przejrzystym i intuicyjnym menu. Ponadto brak tym
    przekaźnikom możliwości zdalnego steroania radiowego, które jest najprostszą
    formą dla osób, które nie mają ochoty bawić się oprogramowaniem na
    telefonach komórkowych. Oczywiście można takie sterowanie "dobudować"
    poprzez zastosowanie zewnętrznych systemów radiowych. Niestety obsługiwanych
    tylko i wyłącznie poprzez wejścia fizyczne, przez co mocno ograniczających
    funkcjonalność systemu.

    Są to tylko fajne i efekciarskie zabawki służącymi do zdalnego sterowania,
    którymi przede wszystkim możemy się pochwalić przed znajomymi i rodziną. Na
    dłuższą metę upierdliwe w użytkowaniu.