    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zestaw do monitoringu
    Date: Wed, 1 Sep 2021 11:17:20 +0200
    <a...@g...com>
    <sgltvt$8r6$1@dont-email.me> <612eb034$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <sgn4ec$sen$1@dont-email.me>
    <612f2b0d$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>
    <sgncqq$clk$1@dont-email.me> <612f3f72$0$514$65785112@news.neostrada.pl>

    On 01/09/2021 10:53, LordBluzg(R) wrote:
    > 500zł za 8 portowy?

    No własnie. W zakresie cebulaczenia to wypada dość średnio.

    > No może. Serwer od "czegoś" wtedy też jest wadą. Pada serwer, pada cały
    > system. To nie jest argument. Rozmawialiśmy kiedyś o automatyce domowej,
    > gdzie torpedowałeś autonomiczne zastosowanie Supla (każdy moduł jest
    > obsługiwany bezpośrednio, bez serwera). Ty masz serwer więc jakie
    > konsekwencje?

    Nijakie. Wykazuje zalety, któe mnie nie dotyczą. Po prostu widzę, że coś
    co dla mnie nie jest zaletą, może być dla kogoś innego.

    > Tak, decydując się na pracę bez rejestratora w pewnym sensie kastrujemy
    > się z wielu opcji. Przykładem może być ciągłość zapisu 24/7 lub
    > dodatkowa detekcja (pola, linia, twarz) Dopiero droższe kamery IP to
    > posiadają ale nie dokonują zapisu na karcie SD ciągle.

    Czy ja wiem... zdaje się że chińskie tanie kamery IP/Onvif mają coraz
    częsciej detekcje ruchu nie tylko ogólnie, ale zbliżone do AI. Nie
    miałem przyjemności jeszcze tego sprawdzić, jednak kamerę któa
    rozpoznaje czy w kadrze rusza się kot czy człowiek i kosztowała <150zł
    już widziałem.

    > W przypadku CVI z
    > 4 kamer masz zapis ciągły w Full HD na okres 2 tygodni na dysku 1T.

    To samo u mnie. Kodeki te same. Tylko kto inny koduje.

    > No, zasilanie też trzeba jakoś podać do tej kamery więc opcja z kablem
    > nadal jest opcją z kablem.

    Zasilanie jest zwyczajowo łatwiejsze niż *dodatkowy* kabel
    ethernet/koncentryk.

    Przykładowo: w przydomowym garażu masz zazwyczaj 230V, ale małko kto
    myslał podczas budowy coby tam pociągnąc sygnałowy. Kamera IP WiFi
    ratuje dupsko (i nie abym polecał, z punktu widzenia security to głupie.
    Ale prawnik nie widzi róznicy, wiec jest grupa ludzi/tumanistów którym
    takie coś wystarczy do fałszywego poczucia bezpieczeństwa).

    > Ke? Sugerujesz rejestrator za 200zł vs kamera za 600zł?

    W wątku sugeruje uzywane kamery za 70zł. Nie wiem skad przyszło Ci do
    głowy 600zł, nigdzie o tym nie napisałem.

    > Porąbało?

    Niedoczytało. Się.

    > Kamerę CVI kupisz za 100zł Full HD z kątem widzenia 110 stopni i
    > oświetlaczem do 30m.

    Mniej wiecej za tyle samo kupuje kamry IP Onvif z podobnymi parametrami
    (a nawet lepszymi - ostatnio staniały kamery 2.5k i część już wypadła na
    rynek używek).

    FullHD kupuje po ~70zł, najczęsciej z OLXa.

    > nikt w domu realnie nie montuje więcej niż 8 kamer.

    Mam 7. Właśnie zastanawiam się nad kilkoma dodatkowo. Nie z powodu
    paranoi. Praktycznie. W moim przypadku mogę podpiąć do systemu mała
    kamerę na Pi podglądającą kto wyżera żarcie dla kotów. W przypadku
    systemu kablowego i analogowego - nie byo by to możliwe, przynajmniej
    nie bez dodatków.

    > 4 kamery na jednej
    > skrętce na odległość do 500m

    Nie posiadam domu długości 500m.

    >, to jest spora przewaga nad kamerami IP,

    Ale to taka sama przewaga, jak lemiesz koparki nad Seicento. Kłopotliwa
    do uzasadnienia praktycznie, w zastosowaniach o jakich mowa w wątku.

    Niewątpliwie kamera PAL z Unity może też służyć, w razie zagrożenia,
    jako broń obuchowa. Czy to aby na pewno zaleta?

    > Żadnych włamań do kamer

    Włamania to inny temat. Ale prawda jest taka, że kamera na kablu jest
    niemozliwa do złamania. Najzwyczajniej, nikt nie jet taki głupi, aby
    wstawiać ją w tą samą sieć, co serwer nas z pornolami.

    Izoluje się.

    Kamery WiFi to inny problem. Nie polecam ich.

    > działa w czasie rzeczywistym a nie z kilkusekundowym opóźnieniem jak w IP.

    U mnie opónienie jest rzędu 0.2-0.5sek. Kamery najtańsze z najtańszych.

    Myslę, że miałeś popsutą instalację IP, stąd te problemy w wyszukiwaniu
    nieistniejących problemów z IP.

    Wszystkie kamery, róznych producentów pracują synchronicznie. jeśli
    słysze, że przemyka mi pod oknem samochód, to widzę to synchronicznie w
    oknie HomeAssistanta na 3 kamerach jednoczesnie. Nie ma opóźnienia które
    ma jakikolwiek efekt percpecyjny.

    > Tu masz jeden z najprostszych rejestratorów:
    > https://allegro.pl/oferta/rejestrator-dahua-5w1-max-
    ip-6mp-8-kamer-xvr1b08-11103663726

    Niech zgadnę, następny z tanich rejestratorów na Hi* z wykastrowanym
    linuxem?

    I on ma to API do integracji z automatyką domową? Bo jak na razie z
    opisu wynika, że to następne gówno, któe działa tylko pod przeglądarką
    IE, pewnie dlatego że używa jakiegoś ActiveX z zeszłego tysiąclecia.
    Mylę się? Jest lepszy? Serio pytam.

    Ja całkiem sporo pogrzebałem internalnie w podobnym rejestratorze na
    Hi*. Podstawowy problem to brak miejsca - system operacyjny jest tak
    strasznie wycięty, ze nie ma już miejsca na cokolwiek, wiele z nich
    nawet klawiatury na usb nie obsługuje (tylko myszka). Mam wrażenie, że
    ktoś to poskładał na kolanie jakiegoś OSa i od wielu lat kolejne firmy
    klepią na tym hardware. Ten jest inny?