    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zimno :-(
    Date: Sun, 3 Jan 2010 22:24:12 +0100

    Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hhqrfi$gff$1@node2.news.atman.pl...

    > A jeśli to była inwestycja?

    A jakie to ma znaczenie? Ma sprzedac co kolwiek, bo panstwo nie potrafi
    utrzymac emeryta, choc ten generowal dla niego zysk?

    > 100-metrowe mieszkanie w centrum miasta dla jednej osoby (bo zdaje się o
    > takim przykładzie mówimy) to raczej inwestycja niż coś, co można utrzymać
    > z emerytury.

    Nie wiem o jakim przykladzie mowimy, rownie dobrze moze to byc i 40m
    mieszkania, tyle ze co to za roznica? Jak postawisz sobie dom i nie bedzie
    Cie stac na jego utrzymanie, choc dzisiejsze emerytuty o tym nie beda
    swiadczyc to sam sobie bedziesz sie dziwil za te pare lat? Doradzisz sobie
    sprzedanie domu, wynajecie mieszkania i przejedzenie wszystkiego na co
    pracowales cale zycie w okresie emerytury?? Podatki i skladki po co placisz
    dzis? Jak mamy sobie sami odlozyc to niech tak bedzie, tyle ze ja rezygnuje
    z ZUSu. Skoro place na ZUS i drugi filar to Twoim zdaniem czego oczekuje w
    przyszlosci?? Dzieciom mam nic nie zostawic, bo byc moze ktos bedzie mi
    chrzanil glupoty, ze dom ktory postawilem za uczciwie, ciezko zarobione
    pieniadze nie wyciagajac reki do nikogo, kiedy bede emerytem bedzie dla mnie
    za duzy?? Nawet jak bede mial dzialke na Bahamah 100ha, wlasny samolot, piec
    fabryk i caly tapczan pieniedzy to na emeryturze nikomu nic do tego.
    Emerytura mi sie nalezy, bo sam na nia pracuje. Nikt mi zadnej laski nie
    robi biorac na to pieniadze dzis i wyplacajac kiedy nabiore uprawnien. A
    moze kiedy zbierze sie banda 460 idiotow + 100 i ustala, ze emeryci
    posiadajacy wyzszy majatek niz dowolna kwota to sprawiedliwie bedzie jak
    beda dokladac sie do wyplacania emerytur tym ktorzy maja mniej? To chciales
    powiedziec piszac o 100m mieszkaniu jako inwestycji? Pewnie ze jak wybuduje
    dom 1500m z dwoma basenami i nie bedzie mnie stac na jego utrzymanie to
    powinienem szukac czegos tanszego, ale do tego nie trzeba byc emerytem.
    Piszemy o normalnym zyciu, nie fanaberiach.

    > Nie mówiąc o tym, że takie mieszkanie może przynosić spore zyski (np.
    > przez najem części).

    Takim zyskiem nalezy dzielic sie z budzetem panstwa wypelniajac odpowiedni
    pit i wplacajac zaliczki.

    > Jeśli chcesz podać argument o mieszkaniu kwaterunkowym (które nie jest
    > własne) - to sorry, ale te mieszkania dostawało się w najem za darmo (z
    > przydziału) więc argument o pracowaniu całe życie na takie mieszkanie
    > odpada.

    Jak moge uzywac argumentow o wlasnosci mieszkania nie bedacego wlasnoscia??

    Pozdro.. TK