    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zmniejszenie mocy kotla a spalanie.
    Date: Mon, 7 Dec 2009 11:28:52 +0100

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości
    news:hfhkif$40r$1@opal.futuro.pl...

    > Mnie to się wydaje wielkim kantem :-) Jeżeli zwykły piec z zamkniętą
    > komorą ma sprawność 92-93% To ile ty wyciągniesz na kondensacji w całym
    > sezonie suma sumarum? 1-2% ? A ile zainwestowałeś w to przy okazji ?

    W porownaniu ze zwyklym kotlem powinienem osiagnac jednak troche wiecej.
    Sam kociol nie jest wcale taki drogi w porownaniu do innych. Za calosc
    zaplacilem 4500zl, ale w tym jest sterownik do dwoch obiegow jako ze mam
    duzo podlogowki i kilka tylko grzejnikow, wiec to musial bym kupic tak czy
    tak. Sam kociol kosztowal by mnie jakies 3500zl. Od pazdziernika, kiedy mam
    gaz kociol ani razu nie przekroczyl temp. kondensacji. Fakt, ze mrozow
    bardzo nie bylo ale kondensacja jest od dwoch prawie miesiecy. Gdybym kupil
    zwylky kociol to odpalal by pelna moca do rozlaczenia przez termostat czy co
    tam jeszcze innego, przez te cale dotychczasowe dwa miesiace.

    > Układ robi sie skomplikowany i przez to awaryjny.

    Uklad nie jest bardziej skomplikowany przez sam kociol. Podlogowke mam bo
    chcialem miec. Tak naprawde dotychczasowy caly sezon kondensacja byla by
    przy kazdej nawet najprostszej instalacji.

    > Te dyskusje przypominają mi pompy ciepła :-)

    Kiki, nie tylko kotly kondensacyjne maja modulacje palnika. A jak widze
    sytuacje u siebie to zaluje, ze ta modulacja nie jest jeszcze wieksza w dol.
    Kociol wylacza sie przy tych tem. na zewnatrz po osiagnieciu temp. zasilania
    27C bo nie zejdzie juz nizej z moca. Mija 10min i znow sie zalacza, ale
    rozruch jest juz z minimalnie wieksza moca szybko obnizana do minimalnej,
    ale jednak.

    Pozdro.. TK