  • Data: 2009-06-04 12:20:24
    Temat: Re: budowa domu w rekordowym czasie
    Od: "Boban" <b...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    kris <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    sprawdź sobie jakie sa dopuszczalne normami wartości, jakie rozwiązanie

    > Producenci materiałów izolacyjnych bedą oczywiscie amrketingowo wciskać jak
    > największa grubość.
    > No i te współczynniki 0,038, 0,041 0, 039 to takie lipy. Trzy miejasca po
    > przecinku nie robi raczej roznicy w praktyce.
    > Normy niczego konkretnego nie mówia i nie są obowiazkowe

    Myślę, że jesteś ignorantem i bardzo mało wiesz na ten temat. Jak dotąd nie
    popisałeś się jakąś wiedzą.

    > Jeszcze kilka lat temu standardem było 5cm styro, teraz niektórzy daja juz
    > 30cm za 5 lat....
    > Dom moich rodziców budowany w latach 70tysch- puistak betonowy+ tynk.
    Bardzo
    > podobny dom mojej babci- przedwojenny- cegła + tynk. Mój dom wybudowany w
    > zeszłym roku- suporeks+12cm styro. We wszystkich 3 przypadkach wydatki na
    > ogrzewanie bardzo podobne.Ogrzewanie: kotły opalane drewnem.

    A drewno przywiezione z lasu "za darmo"? To faktycznie nie warto ocieplać.
    Ja grzeję gazem i dla mnie ma znacznei ile wydam za rachunki.

    Dla kontrastu: mój wujek ocpieplał dom 2 razy. Najpierw pod koniec lat 90-
    tych i posłuchał takich mędrków jak Ty i dał tylko 5 cm styropianu. Potem
    olej opałowy został obłożony akcyzą i ocieplał jeszcze raz: dołożył kolejne
    ileś tam centymetrów styro. Skutkiem tego 2 razy płacił za robociznę, 2 razy
    za klej, warstwę zbrojoną, kołki i tynk.

    > Reguły wiec tu nie ma a z tym styro to mio sie wydaje ze to jakiś
    > marketingowy bełkot. Ludzie buduja bez styro i tez nie bankrutują przez
    > ogrzewanie.

    Szczególnie jak palą oponami, śmieciami i kradzionym węglem. Jak ktoś ma
    wygodnie i legalnie (czyli zautomatyzowany kocioł na gaz lub olej, ogrzewanie
    prądem, pompa ciepła itp) to już niestety ale może zbankrutować przez
    ogrzewanie nieocieplonego domu.