    From: "Maniek4" <s...@c...chrl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: działanie solarów
    Date: Tue, 15 Jun 2010 01:38:22 +0200

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości
    news:hv61ua$qpj$1@opal.futuro.pl...

    > "Maniek4" <s...@c...chrl> wrote in message

    > U mnie jak jest ciepła 52 stopnie to będzie i ciepła po 24 godzinach, może
    > nie spadnie poniżej 40 ale woda się rozwarstwai na temperatury i jak
    > zabiorę ze zbiornika 1/3 i doleci zimna to rano woda niby jest ale już
    > taka sobie. Dalej jest pełny zasobnik ale 35 stopni, moze i mniej.

    Tylko wyobraz sobie gdybys mial zasobnik 80L. Wylalbys te 80L o temp. 50C i
    juz wieczorem mialbys 80L wody o temp. 9C a tak rano masz 35C. Jak masz
    kociol to tak naprawde nie ma znaczenia jakiej pojemnosci jest zasobnik,
    byle by obsluzyl zapotrzebowanie chocby szybkim nagrzewaniem sie. Ale jak
    masz solary to cieplo masz umownie za darmo i kolejnego dnia jak piszesz
    masz te 35C za ktore w uproszczeniu nie zaplaciles. Nawet gdyby to bylo malo
    to nagrzewasz juz od 35C a nie od 9C. Dla tego uwazam, ze duzy zasobnik to
    akumulator.

    Pozdro.. TK