  • Data: 2009-06-24 14:03:09
    Temat: Re: grubośćścian piwnicznych - 24 czy 38cm?
    Od: "Tornad" <t...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > "Mlody" to mi schlebia.
    > ;-)
    > Dzięki.
    > :-))))

    > Ty sugerujesz raczej wygięcie całego pręta w łuk na całej jego
    > długości (no chyba że źle zrozumiałem). Nad podporami nie wygina się
    > prętów w łuk tylko odgina się co drugi pręt (najczęściej) tak aby
    > "szedł górą". Dzięki temu robi się (lub wzmacnia) zbrojenie górne w
    > strefie która jest rozciągana (czyli nad podporą jest to górna strefa
    > o ile płyta/ belka jest "utwierdzona" czyli nie ma "stopnia swobody").
> [...]

    Jak sie dwoch zaklada to jeden z nich jest glupi a drugi oszustem. Nie chce
    byc tym drugim.
    Cos niecos z tego zelbetu kapujesz ale nie, nazwijmy to, kompleksowo. Piszesz,
    ze belka (wolnopodparta, jednoprzeslowa) na calej dlugosci jest rozciagana
    dolem i dlatego nalezy ja na calej dlugosci zbroic dolem. Zgoda ale zauwaz, ze
    to rozciaganie dolem jest funkcja momentu gnacego; tam gdzie wiekszy moment
    tam wieksze sily rociagajace. I powinienes wiedziec, ze ten moment gnacy w
    belce wolnopodpartej ma ksztalt paraboli. O ile pamietam w srodku belki jego
    wartosc jest rowna gl^2 / 8 i maleje parabolicznie do zera na podporach. Zatem
    lukowate ulozenie pretow jest niejako naturalnym dopasowaniem tej wysokosci
    efektywnej zbrojenia do potrzeby. Przy podporach moment jest maly i tam mala
    jest wysokosc efektywna a tam gdzie monment jest najwiekszy, na srodku, ona
    jest maksymalana.
    Poczytaj cos rowniez na temat sil poprzecznych, ktore sa najwieksze przy
    podporach i po to co drugi pret sie odgina.
    Tak, ze z tym brakiem wiedzy nieco ostrozniej; "medice cure ipsum".
    Pzdr.