    Subject: Re: grzejecie?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Sun, 25 Sep 2016 10:04:02 +0200

    > Pacz, zupełnie jak u mnie. Piec węglowy, pracuje cały rok. I mam
    > kominek i to jeszcze z płaszczem. Debil jestem. A tym większy że mam
    > też piec gazowy.

    No to w końcu czym grzejesz? Pisałeś wcześniej, że codziennie odpalasz
    kominek sugerując, że jest to Twoje główne źródło ciepła, a tu się
    okazuje, że jednak nie, bo grzejesz kotłem węglowym, a kominek używasz
    tylko i wyłącznie okazjonalnie. Za chwilę okaże się to Twoje codzienne
    palenie to tylko w weekendy, albo w święta :)

    > A możesz porównać uczucie siedzenia w - powiedzmy - wigilię przy
    > kominku w którym miło trzaska drewano razem z dzieciakami które
    > wlasnie wróciły z lepienia bałwana? Powiedzmy w porównaniu z
    > siedzeniem przy nagrzewnicy gazowej?

    A masz kominek otwarty czy z szybą? Wiesz jak nie raz siedziałem przed
    kominkiem otwartym, posiadającym komorę spalania o objętości ok. 3m3 i
    cały wyłożony szamotem, a obok było miejsce do leżenia, gdzie można było
    wygrzewać kości.
    Uwierz mi, że to co masz w domu i większość Polaków to tylko namiastka
    prawdziwego kominka.

    > Ludzie nie mają kominków z przyczyn ekonomicznych. Mają je z powodu
    > tworzenia miłej atmosfery którą ciezko zdefiniować a której nie da
    > najlepsza spirala z czystum, uporządkowanym ruchem elektronów.

    Ale ja nie dyskutuję o gustach i dobrze wiem jaki urok daje kominek. Sam
    też bardzo lubiłem przesiadywać przed kominkiem. Jednak wiem jakie
    niedogodności stoją za tym urokiem. Dyskutuję jednak z błędnymi
    przekonaniami, że kominkiem można ogrzewać dom i że będzie taniej.
    Ogólnie moje nastawienie do kominka jest takie:
    Kominek do okazjonalnego palenia, w sytuacjach awaryjnych, gdy "padnie"
    główny system oraz tworzenia nastroju - jak najbardziej i tu wystarczy
    zwykły, tani kominek z rozprowadzeniem ciepłego powietrza.
    Kominek z płaszczem wodnym i nastawienie, że będzie ogrzewał dom to
    bzdura, bo stanowcza większość społeczeństwa, która się nastawiała na
    ogrzewanie kominkiem wytrzymuje co najwyżej 3 sezony i zaczyna grzać
    innym źródłem, a kominek używa tylko okazjonalnie. Inwestowanie w
    kominki z płaszczem to zbędny wydatek kasy, a przy nowoczesnych
    systemach grzewczych i tak gówno warty w sytuacjach awaryjnych, bo musi
    być prąd aby taki mógł w ogóle pracować.

    > Pacz, jak w polityce. Ludzie glosują na jakiegoś debila bo inni chwalą
    > a potem nik się nie przyznaje że głosował a wybrali kogo trzeba.
    >
    > Skoro inni chwalą to może mają powody?

    Skoro inni narzekają i twierdzą, że drugi raz nie popełniliby takiego
    głupstwa to chyba też mają powody?

    > Nie musieli mieć żeby zazdrościć *przyjemności*.

    Bo widzisz ludzie zazdroszczą do czasu, kiedy sami nie doświadczą
    wszelkich niedogodności towarzyszących tym przyjemnościom.

    > Nie przypuszczam aby znacząca częśc użytkowników kominków miala tylko
    > takowy. Tym się nie da palić na pelne grzanie z wielu przyczyn. I
    > obawiam się że wątek nie dotyczy patologii typu grzanie tylko
    > kominkiem w zimę.

    No widzisz, a ja znam takich, którzy po kilku sezonach mają dosyć.
    Bardzo często u takich montuję kotły gazowe lub inne systemy grzewcze.

    > Lub regularnie jak my: co popołudnie po przyjsciu z
    > pracy/zabawy/wycieczki.

    To fajnie, że Was to kręci, ale uwierz mi, że jesteście w stanowczej
    mniejszości.

    > Wyglada na to że nie zauważysz sarkazmu do czasu aż ci dupe odgryzie.

    Tak, tak .... Oczywiście to nie Ty jesteś w błędzie tylko ja :)

    Tak a propos Twoich złośliwości.