    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Subject: Re: grzejecie?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <57e7a4f2$0$15187$65785112@news.neostrada.pl>
    <ns89h3$9vt$1@node1.news.atman.pl>
    <57e7bad7$0$15190$65785112@news.neostrada.pl>
    <ns8eqa$21o$1@node2.news.atman.pl>
    <57e7c362$0$15205$65785112@news.neostrada.pl>
    <ns8goq$3tu$1@node2.news.atman.pl>
    <57e7eb62$0$15205$65785112@news.neostrada.pl>
    <ns8r8e$ro8$1@node1.news.atman.pl>
    Date: Sun, 25 Sep 2016 20:51:41 +0200

    > Może. Polega również na postawieniu fikusnego zakończenia komina na
    > dachu, wyrzucania płonącego paliwa ze ślimaka i pewno kilku innych
    > rzeczy do kórych pasuje. Marketingowe debile czezsto nazywają coś w
    > sposob trudny do odróżnienia.

    No tak. To nie Ty jesteś w błędzie. To niemożliwe. To wszyscy oni się mylą.

    > Producenci widać nie wiedzą że montowanie osobnej rurki do wody w
    > płaszczu to szczyt idiotyzmu. Straszne. Dzwonileś już do nich? Te
    > barany pisza o tym nawet w intrukcjach obsługi a jakcys inni idioci
    > produkują do tego gotowe zawory!

    Jakiej rurki? Króćca, którym dostaje się woda wodociągowa do wody
    grzewczej znajdującej się w płaszczu wodnym kominka?
    Czy może przepływająca przez wbudowaną w płaszcz wodny kominka wężownicę
    schładzającą?

    > Przecież napisałem że z wodociągu. Wodociąg->kominek z zaworem i
    > termoparą->kanalizacja. na większości kotłów na wegiel widzę takie
    > rozwiązania, jesli nie stosowane to przynajmniej mozliwe do zastosowania.

    Ale kur.... większość z nich posiada wbudowaną wężownicę (rurkę), którą
    ta woda wodociągowa przepływa i nie miesza się z wodą kotłową. O takiej
    metodzie pisałem jako jedna z poprawnych. Ale są też debilne rozwiązania
    polegające na wpuszczaniu wody wodociągowej do płaszcza wodnego
    kotła/kominka. Woda wodociągowa miesza się wtedy z wodą kotłową. Są też
    rozwiązania w postaci "strażaka", który leje wodę prosto na ogień.
    Niestety i takie idiotyczne rozwiązania się trafiają. Co Ty masz? Tego
    nie wiem. Póki co piszesz o ZALEWANIU sugerując, że masz po prostu
    zamontowanego tzw. "strażaka". Ja wróżką nie jestem i opieram się tylko
    i wyłącznie na Twoich wypowiedziach, które w tym przypadku są bardzo
    lakoniczne i jak wynika z dalszej dyskusji błędne. Mylisz nazwy i pojęcia.

    > A skąd wiesz że mam *tylko* podłogowkę? Wyssałeś to znowu z palca? Mam
    > instalację mieszaną. Obieg kaloryferów zawiera bardzo dużo wody. I nie
    > dlatego że kaloryfery będą grzać mocniej tylko dlatego że rury + beton
    > na około nich + pojemność pieca konsumuje przywoite ilości ciepła.

    Matko! Dyskusja z Tobą to jak z dzieckiem.

    > Dziekuję Captain Obvious. Kupa betonu odnosi się do setek metrow rur
    > c.o. które znajdziesz nie tylko w podłogowce ale może przede wszystkim
    > w całym domu rozprawadzające do kaloryferow. Tma jest dośc dużo wody
    > robiącej za bufor. O baniaku na c.w.o też warto wspomnieć.

    Jakie rury Ci grzeją beton? Te od kaloryferów, które są w otulinach? :)
    Wybacz, ale znów bajki wypisujesz. Uważasz, że ja się dam na to nabrać? :)
    Wiesz co? Przestań się ośmieszać i wypisywać takie pierdoły, bo szkoda
    mi czasu na czytanie takich bzdur.
    A przy grzejnikach masz zawory termostatyczne?

    > Dzieciom opowiadam bajki, a rzeczywistośc widzą. Nie rozumiem po co
    > mam im opowiadać o kominkach, czyzby byly to kominki magiczne?

    Skoro bajki pozostawiasz dla dzieci to dlaczego nam je tu serwujesz?

    > Ziew. Przecież wysysasz wszystko z brudnych paluchów. Niby jak można
    > dyskutować z takim podejściem? Nie mam podpiętego kominka do
    > podlogowki *wprost*. Cały wywód psu na budę.

    Masz bufor?

    > Nie uważasz, że grzanie wody wodociągowej tylko po to, aby ją wypuścić
    >
    > Dokłanie! Wyobrażasz sobie że te tępe strażaki leją wodę na pożar
    > pozwalajaąc jej ściekać do kanalizacji zamiast gotować na niej ziemniaki?

    Po ch...j te debilne porównania? Brak ci argumentów czy co? Może Ci się
    wydaje, że w ten sposób jesteś zabawny. Nie, nie jesteś zabawny. Takie
    zachowanie raczej implikuje współczucie z powodu głupoty.

    > Skąd Ci znowu przyszło do głowy że funkcja schładzania kominka pracuje
    > non-stop? U mnie włacza się tylko kiedy co roku ją testuje.

    Pisałem, że non-stop?

    > Ale był fachowiec. I dupa. Być może kieski, ale prawdę mówiąc patrząc
    > na okolicę wszedzie coś spieprzone i wszedzie robił kto inny. Cóż,
    > wychodzi na to że hydraulika ma coś z wiedzy magicznej i nieścisłej.

    Wbrew pozorom hydraulika obecnie jest dość skomplikowaną i trudną
    dziedziną. Współczesny hydraulik musi się znać nie tylko na "laniu wody"
    tak jak większość to robi, ale musi mieć w jednym palcu wiedzę z
    dziedziny regulacji i sterowania, a tu się kłania automatyka.