  • Data: 2015-09-28 15:34:37
    Temat: Re: imigranci
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:5333f16b-b0a3-4905-87d3-adc53d14cf7c@go
    oglegroups.com...

    > nie, nie wybiela - ale pokazuje własciwe proporcje.

    Oceniasz wszystkich jednakowymi proporcjami w kwestii kultury?
    Tyle samo oczekujesz od chłopa i od profesora? Ja nie. Owszem z jednej
    strony to "niesprawiedliwe" bo nierówne - ale z drugiej przypomnij sobie
    przypowieść o talentach - komu więcej dano od tego więcej wymagać się
    będzie.

    Od dziecka co ma 10 lat oczekuję więcej niż od tego co ma 5 a od tego więcej
    niż od dwulatka.

> [...]
    > całkiem wprost w TVN24. W połowie maja w "Kropce nad i" zapewniała, że
    > polscy
    > patomorfolodzy pojechali do Moskwy. - Tam pojechało naszych 11 lekarzy,
    > patomorfologów, lekarzy sądowych, techników kryminalistyki. Ale tam na
    > miejscu była grupa blisko 30 lekarzy. Gdyby nie robili sekcji zwłok, to
    > jaka tam byłaby ich rola? - "
    > Tego typu zapewnienia zmyliły polską prokuraturę która nie zleciła
    > wykonania powtórnych sekcji juz w polsce. Z jednego kłamstwa wyniknęły
    > spore
    > następstwa i burdel w ważnym w koncu śledztwie.

    Ale co zmyliło? Brali udział? Brali! Robili wszystko samodzielnie? Nie!

    Czy ktoś kiedyś twierdził że Rosjanie przy tym nie pomagali albo że przy
    sekcjach nie pracowali przede wszystkim Rosjanie? Ja nic takiego sobie nie
    przypominam. Ale pamięć ulotna, więc mogę się mylić, ale z tego co pamiętam
    to właśnie jakiś dziennikarz przekręcił jej wypowiedź i napisał jej
    znaczenie jakoby tam pracowali tylko Polacy a ona osobiście wszystko
    nadzorowała.

    Do tego absurdalny pośpiech spowodowany też przez nagonkę dziennikarzy.
    Rozmawiałem kiedyś z ratownikiem (nie w tej akcji udziału nie brał, ale miał
    szeroką wiedzę) opowiadał jak wygląda teren po takiej masakrze - szczątki
    ludzkie są w dziesiątkach kawałków część z nich nadpalona, część zmieszana z
    ziemią. Aby zidentyfikować każdy kawałek i włożyć do odpowiedniej trumny
    potrzeba by _lat_. Dlatego identyfikuje się tylko większe fragmenty i do
    nich dokłada to co znaleziono w pobliżu, ale nawet to wymaga wielu dni.
    Tymczasem tzw. opinia publiczna oczekiwała że ciała wrócą jak najszybciej.
    Ci ludzie na miejscu pracowali po 20 godzin na dobę i w takich warunkach
    jest czymś oczywistym że mogą się zdarzyć pomyłki.

    Tymczasem przeciętny kowalski oczekuje prostej odpowiedzi czy w tej trumnie
    jest mój ojciec? Powiedz mi szczerze jakiej odpowiedzi byś dostarczył?

    Prawdy: - w tej trumnie znajduje się spory kawałek pańskiego ojca i
    dziesiątki innych szczątków oraz na dziesiątki drobniejszych szczątków
    pańskiego ojca znajdują się wraz z innymi ciałami w innych trumnach.

    Czy może jednak nieprawdy: tak w tej trumnie jest ciało pańskiego ojca.

    Mam nadzieję że nie będę musiał nigdy odpowiadać na takie pytanie i nie
    podejmuję się oceny moralnej tego kto miał odwagę na nie odpowiedzieć.

    Pozdrawiam
    Ergie