  • Data: 2012-09-30 22:09:18
    Temat: Re: jaki kocioł gazowy wybrać
    Od: Gregorius <n...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-09-27 11:38, brunet.wp pisze:

    > Kocioł będzie kondensacyjny, z zamkniętą komorą spalania i z zasobnikiem
    > (wbudowanym lub zewnętrznym).

    Mam przed sobą wkrótce podobny dylemat, ale ja zastanawiam się nad
    zdecydowanie bardziej zasadnicza kwestią: kondensacyjny czy zwykły?
    Jeszce niedawno po naczytaniu się prasy i testów brałbym w ciemno
    kondensacyjny bo to ą, ę, aj-waj i pełny lans, ale wiarę mą to tej pory
    nie zmąconą podkopał przypadek znajomego, któremu piec (zwykły Urlich)
    pochodził 6 lat i w zasadzie nadaje się do generalnego remontu (podobno
    średnio opłacalnego) lub wymiany. Jego instalator twierdził, że taki
    okres życia nie jest jakimś szczególnym ewenementem i tu rodzi się pytanie:

    Czy dużo droższy kocioł kondensacyjny zdąży zaoszczędzić na zużytym
    paliwie wydaną na niego kasę zanim trzeba będzie wywalić go na śmietnik?

    Nie robiłem jeszcze dokładnego rozpoznania w cenach kotłów, cenę
    ogrzewania wyssałem z palucha, ale powiedzmy że:

    - kocioł zwykły - 2,5k zł
    - kociło kondensacyjny - 6k zł

    Roczny koszt gazu 5k zł

    Różnica zużycia gazu 10%

    Rocznie oszczędzamy: 500 zł

    Czyli kocioł kondensacyjny zaczyna zaczyna "zarabiać" po ~7 latach w
    chwili gdy jest już całkiem spora szansa, że będzie nadawał się na złom.
    Byłbym wdzięczny gdyby ktoś te wyliczenia wypełnił mniej teoretycznymi
    danymi, ale mi to wygląda na kiepski interes.

    --
    Gregorius